کد خبر: ۱۵۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

آثار زیبای ۲۵ رشته ادبی در ۷ زبان دنیا نقطه اوجی برای شروع

مراسم اختتامیه کنگره بین المللی «محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر با حضور سخنرانان ملی و برگزیدگان کنگره با هدف معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حامد تقوایی دبیرکل کنگره محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر  گفت: اختتامیه کنگره با حضور سخنرانان ملی و برگزیدگان کنگره با هدف معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

وی افزود: با بیان این که ۷ هزار و ۴۰۰ اثر از ۴۰ کشور دنیا به دبیرخانه کنگره ارسال شده است این آثار در ۷ زبان مختلف دنیا و در ۲۵ رشته ادبی، فرهنگی و هنری و در ۷ محور با موضوع جنبه‌های مختلف زندگی پیامبر (ص) است.

تقوایی ادامه داد: ۶۰ کارشناس از چهره‌های سرشناس کشور به عنوان هیات داوری انتخاب شدند و کیفیت آثار ارسالی باعث شد که تعداد آثار برگزیده و شایسته تقدیر در بعضی رشته‌ها افزایش یابد و در نهایت به ۵۰ اثر حائز رتبه و ۷۰ اثر شایسته تقدیر رسیدیم.

دبیرکل کنگره محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده رشته‌های مختلف در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اکران ۲۱ فیلم برگزیده کنگره در سینما فرهنگ شیراز و برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه را از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه برشمرد.

تقوایی تصریح کرد: نمایشگاه آثار برگزیده در رشته‌های مختلف تا دوازدهم اسفندماه دایر شده و از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، هنر
نظرات بینندگان