کد خبر: ۱۵۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

افتتاح دفتر انجمن کارگزاران گمرک استان فارس / نقش محوری انجمن کارگزاران کمرگ در ساماندهی حوزه صادرات استان

دفتر انجمن کارگزاران کمرگ استان فارس امروز با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، در آیینی با حضور رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس، میرعبدالله رئیس انجمن کارگزاران گمرکی ایران، طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، شرفی رئیس خانه صنعت و معدن استان، معاون کمرگ استان فارس و تعدادی از فعالان بخش خصوصی استان؛ دفتر انجمن کارگزاران کمرگ استان فارس به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این جلسه گفت: انجمن کارگزاران کمرگ می تواند بازوی پر قدرتی برای صادرکنندگان و واردکنندگان است که با تکیه بر تجربه و تخصص می توانند تسهیل کننده امور حوزه صادرات و یاری دهنده فعالان اقتصادی باشند.

وی افزود: انجمن کارگزاران کمرگ خدمات دهنده به صادرو وارد کنندگان است و هیات مدیره این انجمن باید در راستای جلب اعتماد و جذب استقبال بخش خصوصی و بخش دولتی تلاش کنند و این درحالی است که خدمات مناسب و با کیفیت می تواند معرف خوبی برای این انجمن باشد.

رازقی اظهارداشت: انجام کار توسط کارشناسان و متخصصان بسیاری از مشکلات هر بخش را کاهش می دهد اما به دلیل عدم وجود اطمینان بسیاری از فعالان بخش خصوصی بر این باورند که اگر خودشان کار را انجام دهند مناسب تر خواهد بود بنابراین این انجمن می تواند با اقدامات برنامه ریزی شده مورد اعتماد و امین بخش خصوصی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به آمارهای صادرات استان اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه اقتصاد استان عدم دسترسی به آمار دقیق و درست میزان صادرات استان است و سالهاست که آمارهای میزان صادرات استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک باهم تفاوت اساسی دارد که یکی از دلایل این موضوع این است که برخی از صادرکنندگان ما کالاهای خود را در گمرک شیراز اظهار نمی کنند لذا این میزان در آمارهای استان لحاظ نمی شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که انجمن کارگزاران گمرک استان باید خودشان را به صادرکنندگان استان معرفی و اثبات کنند و تلاش شود تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کالاهای خود را با بهترین کیفیت و قیمت صادرکنند که با تسهیل این روند آمار صادرات استان نیز به واقعیت نزدیک تر می شود.

رازقی با تاکید بر اینکه این مشکل عدم واقعی بودن آمارهای صادرات استان را انجمن کارگزاران گمرک استان می تواند حل کند عنوان داشت: ما در اتاق بازرگانی فارس برای واقعی شدن آمارهای صادراتی استان اعلام آمادگی و همکاری می کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین این انجمن می توانند محور ساماندهی بسیاری از مسایل حوزه صادرات از جمله کارگو سنتر در استان باشند.

در ادامه این جلسه سهراب شرفی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز گفت: نقش محوری و حمایتی اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها زمینه فعالیت انجمن و تشکل ها را در استان فراهم کرده که این روند نوید بخش فعالیت بیشتر و توسعه حوزه اقتصاد استان است.

وی افزود: گمرک تنها نهادی است که کارگزار دارد و ضمن اینکه این انجمن باید در راستای جذب اعتماد بخش خصوصی تلاش کند که تسهیل روند مراودات تجاری و سرمایه گذاری اقدامی موثر برای حرکت به سمت توسعه و توسعه یافتگی است.
شرفی اظهارداشت: این درحالی است که بخش حاکمیتی نیز باید شرایط حضور و ورود کارگزار در حوزه های مختلف را برای تسهیل روند امور مردم فراهم کند.
در ادامه نادر طیبی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: دربرخی از مواقع دیدگاه تجاری ما سنتی است اما اگر این موضوع از طریق متخصصان امر و کارگزاری ها پیش برود بسیار موثرتر و مقرون به صرفه تر است.
وی اضافه کرد: همه امکانات برای تسهییل روند صادرات و ارائه خدمات در حوزه های گمرک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز وجود دارد و ما آماده همکاری با فعالان اقتصادی استان هستیم.
طیبی ادامه داد: در حال حاضر امکاناتی از جمله سرخانه 20 هزار تنی، چهار انبار مسقف و محوطه کانتینری در این منطقه در اختیار فعالان اقتصادی است که امید داریم با فعالیت انجمن کارگزاران گمرک استان شاهد توسعه صادرات استان باشیم.
در ادامه این جلسه محمد امین صباغی زاده رئیس انجمن کارگزاران گمرک فارس نیز گفت: کارگزاران گمرک می توانند نقش مهمی در حوزه صادرات و واردات و ترانزیت کالاها در استان داشته باشند و با ارائه کار تخصصی یاری گر صادرکنندگان و واردکنندگان و فعالان اقتصادی استان باشند.
وی با بیان اینکه در حال کار کارشناسی و آسیب شناسی حوزه صادرات استان هستیم عنوان داشت: برنامه ریزی منسجم و موثری با هدف کمک به ایجاد مسیر سالم صادرات، کیفیت خدمات دهی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تمایل به صادرات و کاهش دغدغه فعالان این عرصه در این انجمن انجام شده است.

صباغی زاده افزود: تلاش می کنیم انجمن کارگزاران گمرک استان بتواند به جایگاه خود در کشور دست یابد و بتوانیم برنامه های ملی و مشکلات فعالان اقتصادی در سطح کشور را مطرح و پیگیری کنیم.

در ادامه اسماعیل عباس زاده معاون اداره کل گمرکات استان فارس نیز گفت: تلاش ما همواره در گمرک استان همراهی و ارائه خدمات با کیفیت با فعالان اقتصادی بوده است.

وی بیان کرد: شروع به کار انجمن کارگزاران گمرک  را به فال نیک می گیریم و انتظار داریم فعالیت ها در حوزه گمرک استان باید ساختارمند دنبال شود.

عباس زاده اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های حوزه اقتصادی در استان از جمله انبارهای سرپوشیده، محل بارانداز گمرک، حضور گمرک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، نیروی انسانی با تجربه امید داریم فعالان اقتصادی استان بیش از گذشته از این امکانات استفاده کنند.

گفتنی است، دفتر انجمن کارگزاران کمرگ استان فارس به طور رسمی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه اندازی شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان