کد خبر: ۱۵۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
استاندار فارس در جلسه ستاد تنظیم بازار تاکید کرد:

فرمانداران وضعیت بازار شهرستان را روزانه گزارش دهند

ایمانیه با تاکید بر اینکه نظارت بازرسین باید در چارچوب قوانین و با دقت رخ بدهد، گفت: فرمانداران نیز به عنوان روسای ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌ها باید وضعیت روزانه بازار را گزارش کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس ، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان فارس با بیان اینکه به رغم تلاش‌های انجام شده در حال حاضر بیشترین مشکل مردم در بحث معیشت است، عنوان کرد: در دیدار هفته گذشته رییس جمهور با استانداران نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مواردی در راستای رفع مشکلات مطرح شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخش‌هایی از روغن‌های وارد شده هنوز آزاد نشده اند از پیگیری برای آزادکردن این محموله‌ها خبر داد و  اظهار کرد: مجوز ذخیره ۲۵ هزارتن روغن اخذ شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، ضمن تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی استان به خاطر جذب صد درصدی سهم تخصیصی نهاده‌های دامی عنوان کرد: تلاش برای جذب سهمیه‌های جذب نشده از سوی سایر استان‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد چرا که این اقدام بخش عمده مشکلات عشایر را رفع خواهد کرد.

 ایمانیه در خصوص مشکلاتی که اخیر در بازار عرضه سیب زمینی ایجاد شده، تصریح کرد: اکنون سیب زمینی به میزان مورد نیاز در بازار وجود دارد اما برای جلوگیری از بعضی سو استفاده های محتکرین چندین محموله سیب زمینی از پاکستان وارد شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه نظارت بازرسین باید در چارچوب قوانین و با دقت رخ بدهد، گفت: فرمانداران نیز به عنوان روسای ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌ها باید وضعیت روزانه بازار را گزارش کنند.

در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش واسطه‌گری و تخلفات بازار بایستی اقدامات مدیریتی جدی داشته باشیم

عبدالعظیم خادمالحمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در رابطه اهمیت نظارت و بازرسی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در نحوه تولید و توزیع محصولات به ویژه کالاهای اساسی، مطرح کرد: با فرا رسیدن ایام نوروز به منظور صیانت از حقوق شهروندان و میهمانان نوروزی، نظارت و بازرسی تشدید و با دقت بیشتری تا آخر ماه مبارک رمضان انجام میشود که این خواسته مردمی در راستای جلوگیری از گرانفروشی و کاهش تخلفات صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه نظارت و بازرسی در بازار، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی مختلف تمام امکانات و تلاش خود را در راستای تنظیم بازار به کار گرفته‌اند که متاسفانه برخی مواقع فردی با یک مصاحبه در رسانه‌های رسمی یک جانبه به نقد موضوع می‌پردازند.

خادم‌حمزه با تاکید بر اینکه بایستی در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش واسطه‌گری و تخلفات در بازار اقدامات مدیریتی جدی داشته باشیم، گفت: با توجه با امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش بهره‌وری تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری با ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در رابطه با اهمیت بکارگیری علم و تکنولوژی روز دنیا در تنظیم بازار، اظهار داشت: در زمینه فناوری اطلاعات از تکنولوژی بهره چندانی نبرده‌ایم و هنوز نگاه سنتی در مدیریت ما حاکم است که لازم است این رویه اصلاح شود.

تلاش داریم در موضوع نظارت و بازرسی نگاه جزیره‌ای حاکم نشود 

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه فرآیند تولید و توزیع محصولات به صورت مستمر رصد می‌شود، مطرح کرد: با فرا رسیدن ایام نوروز بیش از ۵۰۰ بازرس افتخاری با همکاری بسیج اصناف به منظور نظارت و بازرسی در بازار جذب شده‌اند و آموزش‌های لازم و اقدامات قانونی بکارگیری ظرفیت این منابع انسانی انجام گرفته است که در هفته آتی به صورت یک رزمایش در سطح بازار اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدلی و همافزایی خوبی در مجموعههای نظارتی و بازرسی وجود دارد، افزود: تلاش داریم در موضوع نظارت و بازرسی نگاه جزیره‌ای حاکم نشود و اقدامات به صورت مشترک و هماهنگ انجام بپذیرد تا از اتلاف انرژی و منابع جلوگیری شود و راندمان کاری افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا نگرانی‌های موجود در تولید و نحوه توزیع کالاها و همچنین خدمات نیز کاهش پیدا کند، بیان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نظارت و بازرسی در بازار افزایش پیدا کرده است که این موضوع با توجه به دستورالعمل‌های ملی و ابتکار عمل قانونی در استان نیز فرآیند مذکور اجرا می‌شود.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ارائه اقدامات نظارتی و بازرسی خود بر نحوه تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی و همچنین رونمایی از بکارگیری فناوری اطلاعات و تکنولوژی به عنوان ابزار لازم در تحقق اهداف ستاد تنظیم بازار کشور و استان فارس پرداخت. 


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان