کد خبر: ۱۵۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

سالیانه بیش از ۵۰ هزار زوج در مرکز بهارنکو دانشگاه خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند

در جمهوری اسلامی ایران، خانواده از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است؛ تا جایی که در اصل دهم قانون اساسی به صراحت به این مهم پرداخته شده و هم راستا بودن قوانین و برنامه‌های کشور با تشکیل و پایداری خانواده، مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عباس رضاییان‌زاده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:با توجه به فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد تاسیس مرکز آموزش و مشاوره ازدواج (بهار نکو)، خانواده و تحکیم بنیان آن را از مسائل مهم و اساسی در همه جوامع، به ویژه جوامع مذهبی برشمرد.
وی  با بیان اینکه  طرح توسعه آموزش‌های هنگام و پس از ازدواج بهار نکو یکی از دستاوردهای چشم‌نواز دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که این مجموعه از اسفند ۱۳۸۹ با همکاری مشترک معاونت بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امور بانوان استانداری شکل گرفت و با اولویت ۱۳ شهرستان در استان فارس که بالاترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده بود، اجرا شد.
به گفته رضاییان‌زاده، در این راستا طرح آموزش و مشاوره ازدواج در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان پیشتاز و مجری این برنامه، فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیر و گسترده‌ای انجام شد.
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ییان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، خانواده از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است؛ تا جایی که در اصل دهم قانون اساسی به صراحت به این مهم پرداخته شده و هم راستا بودن قوانین و برنامه‌های کشور با تشکیل و پایداری خانواده، مورد تاکید قرار گرفته است.
رضاییان زاده با تاکید بر اهمیت تلاش برای پیشگیری از طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، آموزش و مشاوره‌های زوجین در زمینه ازدواج سالم، پایدار و مناسب را در راستای تقویت تحکیم بنیان خانواده ضروری خواند.
رضاییان‌زاده به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره و گفت: در بند ۴ سیاست‌های ابلاغی، تحکیم و پایداری بنیان خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزندپروری و با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ایرانی و توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری مورد تاکید قرار گرفته.
وی افزود: با پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در ۱۲ سال اخیر، توسعه مراکز بهار نکو در تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز محقق شده است و هم‌اکنون سالانه بیش از ۵۰ هزار زوج در مراکز بهارنکو، مشاوره حین ازدواج دریافت می‌کنند.
رضاییان‌زاده، برگزاری سالانه بیش از ۷۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۲۰۰ همایش، همچنین برگزاری بیش از ۱۶ هزار کلاس آموزشی را از دیگر دستاوردهای مراکز آموزش و مشاوره ازدواج دانست و ابراز امیدواری کرد: با ادامه این تلاش‌های مستمر، شاهد تشکیل خانواده‌های سالم، اخلاق‌مدار و موفق در جامعه ایرانی اسلامی خود باشیم.

انتهای پیام/ف 
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، خانواده
نظرات بینندگان