کد خبر: ۱۵۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم:

حضور رئیس جمهور در تنها جزیره ایرانی دریای خزر/ ابراز تاسف رئیسی از ‌وضعیت خلیج گرگان

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ‌در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان ‌گلستان سفر کرد تا ضمن بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه و کشاورزی‌، با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم دیدار کند و در پایان سفر ضمن حضور در نشست شورای اداری به جمع‌بندی مشکلات استان بپردازد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ‌در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان ‌گلستان سفر کرد تا ضمن بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه و کشاورزی‌، با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم دیدار کند و در پایان سفر ضمن حضور در نشست شورای اداری به جمع‌بندی مشکلات استان بپردازد.

در این سفر که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، معاون امور بانوان و خانواده، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزیران کشور، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، آیت الله رئیسی‌ مشکلات پهنه آبی خلیج گرگان، را از نزدیک بررسی خواهد کرد و در خصوص آخرین وضعیت طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر تصمیم گیری خواده کرد.

9:30| بازدید رئیس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر

آیت الله رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش از اسکله بندترکمن با قایق به  جزیره آشوراده رفت و از آخرین وضعیت این جزیره بازدید کرد.

طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولین گلستان در دهه‌های اخیر بود که سال 93 در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد.

با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال 97 تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر استانی خود به گلستان، از خلیج گرگان به عنوان تنها خلیج ایرانی دریای خزر بازدید کرد. آیت الله رئیسی در این بازدید با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن از وضعیت تراز آبی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

این خلیج در سال‌های اخیر حدود یک سوم از مساحتش خشک شده. خلیجی که در دولت تدبیر و امید برای نجاتش فقط وعده داده‌اند و اکنون گلستانی‌ها احیای مجدد آن را از دولت انقلابی تقاضا دارند.

اکوسیستمی که در سال‌های اخیر به علت پسروی آب دریای خزر، کاهش آب ورودی رودخانه‌ها به آن و بسته شدن کانال‌های ارتباط دریا با این خلیج حدود یک سوم مساحت 40 هزار هکتاری آن خشک شده است.

انتهای پیام/م
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان