کد خبر: ۱۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جانشین سپاه فجر خبرداد:

اعزام بیش از ۱۸ هزار استان فارسی به اردوی راهیان نور جنوب کشور

عبدالله زاده گفت: اردوی راهیان نور بعداز ۲ سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا از ۱۴ اسفند ماه آغاز و تا ۱۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حسن عبدالله زاده جانشین سپاه فجر استان فارس امروز صبح ۱۴ اسفند ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز شعبانیه با اشاره به کاروان های راهیان نورگفت: اردوی راهیان نور بعداز ۲ سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا از ۱۴ اسفند ماه آغاز و تا ۱۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعزام دانشجویان به مناطق راهیان نور، گفت :طی چند مرحله ۳۲۰۰ نفر از دانشجویان استان فارس به زیارتگاه های جنوب کشور اعزام می شوند.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی و تاثیرگذار در سطح ملی است، تاکید کرد: اردوی راهیان نور زنده نگه داشتن و جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس بوده و از دست آورد های این سفر معنوی میتوان به انتقال دانش دفاع مقدس، ارایه الگو های شهدایی اشاره کرد.

جانشین سپاه فجر با بیان اینکه این ظرفیت سازی برای آشنایی جوانان با تاریخ این کشوررقم خواهد خورد، اظهار کرد:  قطعا این سفر معارف دفاع مقدس شامل ایثار، شهادت و روحیه سلحشوری را تقویت خواهد کرد. 

وی حرکت راهیان نور در شناسایی تحرکات دشمن و مقابله با آن بوده و مقوم روحیه استکبار ستیزی موثر است، گفت: راهیان نور یک گردشگری تعالی بخش است و میتوان از این ظرفیت برای کادرسازی نیروی تراز انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد.

بنابه گفته این مقام مسئول، رهبر معظم انقلاب راهیان نور را یک فناوری دانستند لذا از این فناوری برای شناسایی دوران طلایی دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد. 

عبدالله زاده تصریح کرد: با برنامه ریزی خوبی که در سپاه استان فارس انجام شده و همکاری با دستگاه های همکار در این زمینه با استقبال پرشور از طیف های مختلف مردمی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم اتفاق مبارکی رقم بخورد.

جانشین سپاه فجر با بیان اینکه زائران در اردوگاه حضرت احمد ابن موسی(ع) اسکان داده می شود و از یادمان های دفاع مقدس نظیر هویزه، طلاییه، علقمه، شلمچه، شهید باقری، فتح المبین و معراج شهدا بازدید خواهند کرد، تاکید کرد: با همکاری آموزش و پرورش، راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی از ۱۵ اسفند ماه افتتاح خواهد شد که در شبکه شاد محصلین می توانند با مناطق دفاع مقدس ارتباط بگیرند که همراه با ۸ قسمت شامل قسمت های جذاب و متفاوت خواهد بود. 

وی ادامه داد: ۲۳ اسفند ماه همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) اختتامیه راهیان نور دانش آموزی خواهد بود.

عبدالله زاده برنامه های تدارک دیده شده برای زائران شهدا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در طول مدت اجرای برنامه فرهنگی راهیان نور، برنامه های مختلفی از جمله رزمایش در اردوگاه، روایت فتح با حضور راویان و یادگاران دفاع مقدس و دیگر برنامه های فرهنگی خواهد بود.

جانشین سپاه فجر با بیان اینکه تلاش ما براین است که زائران به غیر از زیارتگاه های دفاع مقدس دغدغه ای دیگر نداشته باشند و امیدواریم شاهد پویایی فرهنگی باشیم، اظهار کرد: شرط اعزام رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق ۳ دوز واکسن کرونا است و برای افراد زیر ۱۸ سال تزریق دو دوز کفایت می کند.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه ۱۵ هزار استان فارسی در قالب طرح محلات و طرح شهید باقری برای اعزام به راهیان نور ثبت نام کرده اند، گفت: باتوجه به استقبال خوب هم استانی های عزیز، به دلیل محدودیت های کرونایی با اردوگاه های مختلفی رایزنی شده و  استفاده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر رعایت قوانین مقابله با ویروس کرونا، گفت: افرادی که می خواهند به صورت خودروی شخصی اعزام شوند می توانند  از ۲۰ اسفند ماه در سامانه اینترنتی رهنور  ثبت نام کنند تا در قالب طرح ملی شهید باقری به مناطق راهیان نور مشرف شوند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان