کد خبر: ۱۵۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در مراسم سالروز تاسیس کمیته امداد رخ داد:

واگذاری یک هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی خانواده های تحت حمایت استان فارس/لزوم توجه به مسکن و شغل روستائیان موجب مهاجرت معکوس می شود

استاندار فارس گفت: اهمیت به شغل و مسکن روستائیان می تواند موجب مهاجرت معکوس شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در مراسم سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) که با حضور ریاست محترم جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد؛ ضمن تبریک اعتیاد شعبانیه گفت: امروز به مناسبت تاسیس این شجره طیبه 1752 واحد مسکونی به مددجویان و خانواده های ایتام استان واگذار می شود.

وی در ادامه افزود: استان فارس 6 درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است که قاعدتا می بایست از کل واحدهایی که امروز در کل کشور واگذار می شود، 6 درصد این واحدها به استان فارس تعلق داشته باشد اما 3 برابر این میزان امروز در استان رسما واگذار می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

ایمانیه با اشاره به اهمیت مسکن و شغل روستائیان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر؛ خاطر نشان کرد: اغلب این واحد ها در روستاها و مناطق محروم استان به بهره برداری رسیده است که امیدواریم این اقدام جزو اهداف اصلی استان مورد توجه دستگاه های دیگر نیز قرار گیرد تا موجب مهاجرت معکوس شود.


محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس نیز دراین مراسم که با حضور ریاست محترم جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اعلام این خبر که امروز 1752 واحد مسکونی رسما به مددجویان استان فارس واگذار می شود، افزود: از تعداد 8744 واحدی که در کل کشور واگذار می شود 1752 واحد سهم استان فارس است که 70 درصد این واحدها در مناطق محروم و روستایی واقع شده است.

 بذرافشان در ادامه افزود: در کنار این اتفاق مهم طی تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) فاز اول ساخت 3208 واحد مسکونی نیز در حال انجام است.همچنین 800 واحد دیگر نیز با پیشرفت 70 درصدی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر کل امداد فارس اضافه کرد: امروز و در سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) جشن خودکفایی 50 هزار خانوار نیز برگزار می شود که طبق آخرین آمار 4270 خانوار آن در استان فارس از چرخه حمایتی خارج می شوند تا خانواده هایی دیگری به خانواده امداد اضافه شده و در پروسه توانمندسازی قرار گیرند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان