کد خبر: ۱۵۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید در فارس

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس از تامین گندم، شکر و برنج مورد نیاز شب عید در استان خبرداد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهدی جمالی با بیان این که تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی از جمله گندم، شکر و برنج در این استان در نظر گرفته شده است، گفت: این قول را می‌دهیم که هم استانی‌های عزیز ما شب عید بی دغدغه‌ای را پشت سر بگذارند.

وی، سهمیه استان فارس از برنج تنظیم بازار هندی و تایلندی در اسفند هر کدام را هزار و ۸۰۰ تن اعلام و تصریح کرد: قیمت برنج تایلندی هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

جمالی ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم برنج هندی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و این کالا‌ها بر اساس قیمت جدید در استان توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با تاکید بر این که روغن و شکر با قیمت قبلی عرضه می‌شود، اظهارداشت: هزار و ۵۰۰ تن شکر خانوار و هزار تن شکر صنف و صنعت در اسفند در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

جمالی با بیان این که سهمیه روغن خام به کارخانجات تامین کننده روغن استان فارس تخصیص داده شده است و در زمان حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، تصریح کرد: با توجه به این که ۱۹۰ هزار تن روغن برای کل کشور به بنادر وارد شده و ۹۰ هزارتن ترخیص شده است و مابقی نیز به زودی ترخیص می‌شود و پس از ترخیص کارخانجات روغن با زیر بار بردن ظرفیت کامل تولید خود، بیش از نیاز مصرف کنندگان روغن تولید و توزیع خواهد شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان این که برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز هم استانی‌های با برنامه ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر و تلاش شبانه روزی همکاران این اداره کل غله فارس بخش زیادی از گندم‌های مورد نیاز استان وارد سیلو‌ها و مراکز ذخیره بلندمدت گندم شده است، بیان کرد: باقیمانده گندم‌های مورد نیاز با سرعت قابل قبول در حال انتقال از بنادر به مراکز ذخیره سازی یاد شده است و تمام سیلو‌ها و مراکز به طور فعال در حال تحویل گیری و ذخیره سازی کالا‌های اساسی هستند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان