کد خبر: ۱۵۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیش از ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر در کشور، کودکان هستند

بهترین راه مقابله با کرونا و سویه‌های مختلف آن تزریق واکسن است خانواده‌ها در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند و نسبت به مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.
 به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا هشدار در خصوص خطر ابتلای کودکان به سویه امیکرون گفت: با توجه به اینکه بهترین راه مقابله با کرونا و سویه‌های مختلف آن تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند و نسبت به مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.
 رضائیان زاده واکسن‌های مورد تأیید این گروه سنی را سینوفارم و پاستوکووک معرفی کرد و افزود: میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مطابق با دستورالعمل‌های کشوری و مشابه سایر گروه‌های سنی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند برای واکسیناسیون کودکان خود علیه کرونا به تمامی مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند، تاکید کرد: کودکان کمتر از پنج سال نیز به دلیل عدم انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند و خانواده‌ها باید شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در این گروه سنی مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای خرید، تا حد امکان خانواده‌ها از همراهی کودکان در برنامه‌های خرید دوری و از دورهمی‌ها و حضور در محل‌های پرتجمع پرهیز کنند.
 به گفته این مقام مسئول خانواده‌ها نباید در واکسیناسیون فرزندانشان تردید داشته باشند و از توجه به شایعات و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.
 رضائیان زاده گفت: نوبت سوم واکسن کرونا تاثیر بسزایی در کاهش شدت بیماری به ویژه در ابتلا به اُمیکرون داشته و رمز موفقیت برای کنترل و پشت سر گذاشتن موج‌های بعدی با کمترین آسیب، دریافت نوبت سوم واکسن در تمامی گروه‌های سنی واجد شرایط واکسیناسیون است.


انتهای پیام/ ف


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، سلامت
نظرات بینندگان