کد خبر: ۱۵۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
استاندار فارس در اجلاس ستاد نماز مطرح کرد:

مهلت سه ماهه به سازمان‌ها جهت سامان‌دهی نمازخانه‌ها/ تاکید بر توقف اتوبوس‌ها در زمان نماز

استاندار فارس به مدیران سازمان‌های استان سه ماه فرصت داد تا نسبت به بهبود وضعیت نمازخانه‌ها و به‌روز کردن آنها اقدام کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدهادی ایمانیه در اجلاس ستاد نماز استان، با اشاره به اینکه انجام اقدامات لازم در حوزه نماز باید قلبی باشد، گفت: به سازمان‌ها تا آخر خرداد مهلت می‌دهم که نمازخانه‌های ادارات را سامان دهند و اگر سازمانی بگوید بودجه نداریم، اتاق مدیرکل باید به نمازخانه اختصاص یابد.

وی افزود: نماز در هیچ شرایطی از اولویت و اهمیت نمی‌افتد و اولین سوال روز قیامت از همه ما در حوزه نماز خواهد بود؛ بنابراین یکی از تکالیف قانونی و شرعی همه ما این است که از جان و دل در حوزه نماز فعالیت کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر این که تا دلها نخواهند، فعالیت در حوزه نماز به نتیجه نخواهد رسید، گفت: گرچه وظایف اداری باید به نوبه خود انجام شود، اما اقدام در حوزه نماز امری قلبی و دلی است.

استاندار فارس راه پیشرفت در دنیا را اهمیت دادن به نماز دانست و افزود: از رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه نیز می‌خواهم تا به جهت تامین اعتبار جهت سامان‌بخشی به نمازخانه‌های ادارات، کمک کند.

 ایمانیه با تاکید بر اینکه هیچ جلسه‌ای در زمان نماز حق برگزاری ندارد، عنوان کرد: تا قبل از فرا رسیدن نوروز با یک اقدام ضربتی باید کل نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی و همچنین سرویس‌های بهداشتی در سطح استان با مدیریت اوقاف و اداره راه سامان‌دهی شوند.

وی همچنین خواستار اجرا کردن طرح جامع نماز به صورت بند به بند توسط مسئولان مرتبط شد و در ادامه افزود: با هماهنگی وزارت راه و هواپیمایی کشوری، زمان نماز هیچ پروازی نیز نباید انجام شود.

توقف اتوبوس‌ها نیز در زمان نماز از دیگر مواردی بود که  ایمانیه به آن اشاره و اظهار کرد: با پایانه‌های مسافربری هماهنگی شده و اتوبوسی که زمان نماز توقف نداشته باشد توبیخ شود.

وی همچنین از شهرداری خواست تا با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی پاساژها، مجتمع‌های تجاری، پارک‌ها و ... را مدیریت کرده و از مرتب بودن آنها به‌ویژه در ایام نوروز اطمینان حاصل کنند.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان