کد خبر: ۱۵۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شهردار زرقان:

شهرداری بنگاه کاریابی نیست/ سلامتی شهروندان در اولویت

شهردار زرقان گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شهرداری الکترونیک در شهر زرقان پایه گذاری خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمود صانعی شهردار زرقان امروز ۱۹ اسفند ماه در جمع خبرنگار با بیان اینکه در ساختار اداری و استخدامی این شهرداری فراتر از حد منطقی نیرو به کار گرفته شده است، گفت: شهرداری و شورا بنگاه کاریابی نیست و در شرایطی که نیازمند کاهش هزینه‌های شهرداری هستیم نباید به شهرداری به عنوان بنگاه کاریابی نگاه شود.

صانعی افزود: پس از ارتقای شهر زرقان به شهرستان، در راستای تعامل با ادارات و دستگاه‌های استانی، حمایت‌هایی از سوی شهرداری از نمایندگی‌های ادارات مستقر در این شهر برای استقرار ادارات متبوعشان انجام شد و امروز دیگر باید این نیازمندی‌ها و حمایت‌ها از ناحیه ادارات کل استان دنبال شود و نباید به شهرداری به عنوان ام‌المخارج شهر نگاه شود.

او شناسایی و باز مهندسی فرآیند‌های اصلی شهر و حذف امور زائد و غیر ضروری را در راستای حرکت به سمت توسعه شهرداری الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات به مردم مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در سه ماهه نخست سال آینده شهرداری الکترونیک در شهر زرقان پایه گذاری خواهد شد.

شهردار زرقان همچنین توسعه و ایجاد منابع درآمدی جدید با رویکرد درآمد پایدار را از ظرفیت بسیار مهم برای شهرداری زرقان دانست و گفت: امروز شهرداری زرقان دارای منایع درآمدی پایداری نیست و با تغییر و تحول قوانین این منابع دستخوش تغییر قرار می‌گیرد.

صانعی از شکل گیری کارگروه سرمایه گذاری در این شهرداری خبر داد و افزود: به دنبال توزیع متوازن خدمات و اهتمام و توجه به مناطق کمتر برخوردار در توزیع بودجه هستیم.

بنابه گفته این مقام مسئول، حرکت به سمت شفافیت مالی و بودجه ریزی مبتنی بر فعالیت در دستور کار این شهرداری قرار دارد و تلاش داریم در نحوه پرداخ‌ها به سمت توزیع عادلانه حرکت کنیم.

شهردار زرقان بدهی بر جا مانده این شهرداری را از زمان حضور در این مسئولیت، ١٨.٥ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته نزدیک به ٥٠ درصد این بدهی پرداخت شده است.

صانعی در ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های این شهرداری برشمرد و گفت: پردیس سینمایی، پمپ بنزین و زورخانه از جمله پروژه‌های نیمه تمام این شهر است که تا نیمه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های عمرانی جدید این شهرداری تاکید بر تعریف پروژه‌های مشارکتی است و در این راستا سه فرصت بزرگ سرمایه گذاری در قالب احداث هتل، سیتی سنتر و پارک جنگلی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار زرقان همچنین احداث تالار بزرگ شهر زرقان با ظرفیت یکهزار نفر، باز طراحی پارک کوهپایه و بهسازی میدان سردار حیدر، تعریض جاده زرقان به دودج، احداث سالن تئاتر در پارک آزدگان، بهسازی و مناسب سازی معابر و روشنایی آن و مرمت حمام قدیمی این شهر به عنوان مرکز بوم شناسی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرداری در سال آینده برشمرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان