کد خبر: ۱۵۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

کاهش تصدی‌گری دولت باعث چرخش چرخ های اقتصادی کشور می شود

حجت الاسلام محمودی گفت: نمایندگان مردم توجه داشته باشند که در تخصیص بودجه تناسب بین دخل و خرج دولت باشد و نگاه واقع‌بینانه باشد تا شاهد تورم نباشیم. همچنین حمایت و مراقبت از دهک‌های آسیب‌پذیر مورد توجه باشد چون فشار اقتصادی برای مردم و اقشار ضعیف غیرقابل تحمل شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی امام جمعه موقت شیراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به علامت‌های شرح صدر به فرموده پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: عدم خودبرتربینی و خودبینی یکی از علائم شرح صدر است که سبب بالا رفتن آستانه تحمل و انتقادپذیری می‌شود، یکی از صفات که برای مدیران بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه خودانتقادی و انتقادپذیری از ویژگی‌های یک مدیر است، گفت: مردمی که انتقاد می‌کنند هر جا باید، حضور داشته و دارند و صاحب اصلی انقلاب هستند پس باید انتقاد و مطالبات مردم را بشنویم.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو افزود: نخستین مناسبت روز میلاد علی‌اکبر(ع) است، این روز به نام جوان و جوانان نامگذاری شده است.

محمودی با بیان اینکه در هر‌ برهه‌ای که جوانگرایی مورد توجه قرار گرفت جامعه سربلند بیرون آمد، افزود: از دوران دفاع مقدس تاکنون هر وقت مسئولیت بر جوانان قرار گرفت، موفقیت‌ها برای کشور پدید آمد موفقیت در هوافضا و پرتاب ماهواره نور 2 نیز از برکات جوانگرایی است که باید این افتخار را تبیین کرد‌.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر واگذاری مسئولیت به جوانان بارها تاکید کرده‌اند، بیان کرد: در دولت کنونی نیز شاهد به کارگیری جوانان هستیم.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری عنوان کرد: این صحبت‌ها و فرمایشات باید به صورت منشور درآید و مبنای عمل باشد، رهبری در این سخنرانی به جایگاه مجلس خبرگان پرداختند و این مجلس را جزء پرنقش‌ترین جایگاه‌ها در جمهوری اسلامی دانستند.

محمودی با بیان اینکه تاکید بر قدرت و قوت ملی که موجب استحکام یک ملت است، از دیگر تاکیدات رهبری بود، گفت: با قدرت و قوت ملی است که ملت از هیاهوی بیگانه که در پی استعمار و لگدمال کردن ملت‌‌ها هستند، نمی‌ترسند.

وی با تاکید بر تبیین قدرت ملی افزود: قدرت ملی در مجموعه و دارای اجزا است و باید در کنار هم قرار بگیرند، دستگاه‌ها باید در کسب این قدرت مشارکت کنند.

محمودی با اشاره به ویژگی‌های قدرت ملی عنوان کرد: فکر و اندیشه از ویژگی‌های کسب قدرت ملی است، اندیشه‌ورزی یک مهارت است و این امر باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه علم  و فناوری دومین ویژگی کسب قدرت ملی است، تصریح کرد: علم قدرت و ثروت می‌آورد هر جامعه‌ای صاحب علم باشد برتری پیدا می‌کند. امنیت شاخصه دیگر قدرت ملی است مردم باید با آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و رفاه عمومی از دیگر شاخصه‌های قدرت ملی است، افزود: مردم در مسائل اقتصادی دلواپس هستند فشارهای طاقت‌فرسایی در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه در روابط بین‌الملل باید مقتدرانه رفتار کنیم، گفت: تاریخ و پیشینه برجام را مطالعه کنید، رهبری از ابتدا گفتند که به برجام خوش‌بین نیستم. منطق جذاب و تاثیرگذار شاخصه دیگر است که برای تاثیر روی دیگر ملت‌ها نیاز است این شاخصه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: تقاضا از استاندار این است که برای عملیاتی شدن این ارکان در استان فارس برنامه‌ریزی و حمایت و نظارت بر اجرا داشته باشند، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها پای کار باشند و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی تولید علم و نظریه در این عرصه داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر نظارت مجلس بر بودجه گفت: نمایندگان مردم  توجه داشته باشند که در تخصیص بودجه تناسب بین دخل و خرج دولت باشد و نگاه واقع‌بینانه باشد تا شاهد تورم نباشیم. همچنین حمایت و مراقبت از دهک‌های آسیب‌پذیر مورد توجه باشد چون فشار اقتصادی برای مردم و اقشار ضعیف غیرقابل تحمل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری دولت و حمایت از بخش خصوصی می‌تواند چرخ‌های اقتصاد و تولید را به حرکت در آورد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان