کد خبر: ۱۵۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
گفتگوی شیرازه با عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز:

خستگی ناپذیری و مدیریت را یک تکلیف دانستن از مشخصه های دولت سیزدهم/ سال گذشته تزلزل مدیران باعث تنش در بازار شد

محبی گفت: روحیه خستگی ناپذیری، با جدیت و قاطعیت در مسیر حل مشکلات مردم گام برداشتن و مدیریت را یک تکلیف و یک تعهد دانستن همه از مشخصه های دولت فعلی است و شاهد همه این شاخصه هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،سراج‌الدین محبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه به مقایسه شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در دولت قبل و مدیریت دولت جدید پرداخت و گفت:در دانش مدیریت یک نوع سبک مدیریتی داریم با عنوان سبک مدیریتی خدمتگزار که اگر استناد کنیم به کلام رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)و در نحوه مدیریت و رهبری ایشان دقت کنیم  میبینیم که میتواند الگوی مناسبی در این نوع مدیریت باشد و ما نیز میتوانیم نقش رهبران خدمتگزارمان را در جامعه امروز مورد استناد قرار دهیم.

وی افزود: در نگاه حضرت امام، حکومت به عنوان یک جایگاهی برای خدمت گذاری قلمداد شده و مدیران ما به عنوان خادمان مردم هستند.

محبی "خدمت به مردم" در نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) نه تنها مسئولان نظام، بلکه انبیای الهی هم به عنوان خدمتگزاران ملت میدانستند و در یکی از بیانات شان توفیق خدمت را موهبتی برای خود قلمداد کردند.

به عقیده این کارشناس حوزه اقتصاد، امروز دولت خدمتگزار است و شواهد مدیریت در جامعه نشانگر این ادعا می باشد چرا که اگر به بحث روند توزیع کالاهای اساسی در جامعه در نگاه کنبیم، میبینیم که در دولت کریمه فعلی خدمت به مردم ملاک و هدف  است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه جامعه دارای یک شرایط خاصی است و کشورهای دشمن و دولت های سلطه‌گر نگاهشان به این است که به هر طریقی به کشور ما لطمه بزنند، تصریح کرد: این صدمه زدن ها در دولت امروز و در دولت آقای رئیسی شاید هدف قاطع تر و جدی تر کشورهای سلطه گر و بیگانه باشد، چون می خواهند به هر نحوی که می توانند چوب لای چرخ دولت بگذارند ولی یک مدیریت خدمتگزار و جهادی اجازه چنین کاری به آنها نمی دهد .

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی و خدمتگزار می داند که برای دست یابی به موفقیت بایددر همه زمینه ها با دشمن بجنگد، عنوان کرد: مقمام معظم رهبری می فرمایند«در جهاد رویارویی با دشمن فرض است و ملت ما از ابتدای انقلاب تا کنون هر جا که با روحیه جهادی وارد شده پیشرفت کرده است» .

به گفته محبی، روحیه خستگی ناپذیری، با جدیت و قاطعیت در مسیر حل مشکلات مردم گام برداشتن و مدیریت را یک تکلیف و یک تعهد دانستن همه از مشخصه های دولت فعلی است و شاهد همه این شاخصه هستیم .

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در دولت گذشته این ثبات و واقتدار و جهادی عمل کردن را شاهد نبودیم، اظهار کرد: در همین سال گذشته مدیریت توزیع کالاهای اساسی مثل روغن، مرغ، شکر و...چقدر با مشکل مواجه بود و مردم را نیز با چالش های بسیار روبرو کرد به گونه ای که شاهد صف های طولانی در برخی اقلام ضروری بودیم آن هم در جامعه ای که اصلا نیازمند تامین این کالاها از جای دیگر نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه تزلزل مدیریتی  باعث تنش در بازار شد تا حدی که مردم در تهیه مایحتاج اولیه زندگی ناتوان شدند، عنوان کرد: چون دولت و مدیریت دولتی ضعیف عمل کرد و ناتوانی خود را بروز داد و این اتفاق داشت جامعه را به سمت و سوی بدی هدایت میکرد.

وی در ادامه این گفتگو به وضعیت کنترل کرونا و واکسیناسیون در جامعه نیز اشاره کرد و گفت:در سال گذشته در تامین واکسن و مدیریت کرونا و نجات جان مردم چه نا به سامانی هایی ایجاد شد و تا اسمی از واکسن می آمد زلفش را به مسائل خارجی و تحریم و باج دهی به دیگر کشور ها گره می زدند و این در حالی است که باج خواهی دولت های سلطه گر اکنون بیشتر از سال گذشته شده اما با مدیریت صحیح شرایط کنترل و بیش از نیمی از مردم واکسینه شده اند که به این امر مدیریت جهادی و خدمتگزار اطلاق می شود.

محبی در پایان تصریح کرد: مردم شرایط خاص و تورم و زیاده خواهی های کشور های بیگانه را هم درک می کند و هم می فهمند اما انتظار یک مدیریت مناسب دارند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان