کد خبر: ۱۵۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

شناسایی ٣٢ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

قانع به شناسایی ٣٢ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: خودروهای آتش نشان در این مناطق حادثه خیز مستقر می‌شوند که از جمله این مناطق می‌توان به بلوار حسینی الهاشمی، ورودی صدرا و بلوار شهید قاسم سلیمانی و.... اشاره کرد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نشست خبری که امروز 23 اسفند ماه به مناسبت چهارشنبه سوری پیش رو برگزار شد، ابتدا  به حادثه دلخراشی که برای نوجوانی در حسین آباد شیراز اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه این نوجوان به هنگام ساخت مواد منفجره دستی دچار حادثه شد.

 وی با بیان اینکه در مجموعه ایمنی و آتش نشانی اعتقاد بسیاری به این نکته داریم که حوادث چهارشنبه پایان سال صد در صد قابل پیشگیری و مقابله هستند، افزود: چون افراد خود رفتار های هیجان انگیز و پر خطری را انجام می دهند که اگر از آنها جلوگیری شود قطعا خطری هم حادث نمی شود؛خیلی از حوادث مثل سیل، زلزله و ...به دلیل اینکه اختیار و کنترل آن در دست ما نیست ممکن است اتفاق بیافتد اما حوادث چهارشنبه سوری به طور کامل قابل پیشگیری است و در این راستا والدین نقش بسیار موثری دارند.

قانع در ادامه با بیان اینکه در سالهای گذشته هم بر نقش والدین در جلوگیری از این حوادث تاکید داشته ایم، اظهار کرد: خانواده ها می توانند با فرهنگ سازی که برای فرزندان خود انجام می دهند می توانند از بروز رفتارهای پرخطر در فرزند خود پیشگیری کرده و هم خود و خم جامعه را از آسیب دور نگه دارند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ادامه به برخی اقدامات پیشگیرانه ای که سازمان آتش نشانی شیراز در ماه های گذشته انجام داده از جمله جشنواره شهر ایمن و بازدید از محلات چر خطر اشاره کرد و افزود: در هفته های منتهی به پایان سال بخش ویژه ای از ماموریتهای خود را صرف مخاطرات چهارشنبه سوری کردیم و به توجیه و آموزش افراد در محلات پرخطر و بافتها  پرداختیم. همچنین پویش «نه به چهارشنبه سوری» انجام شد که یک تعهد اخلاقی بود که در کنار آن شهروندان و حتی مسئولان به آن پیوستند در کنار این اقدامات وبینارهای آموزشی را برای جامعه هدف دانش آموزی  با همکاری آموزش و پرورش برگزار کردیم که بتوانیم اطلاعات آموزنده در راستای مخاطرات را به آنان آموزش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ٣٢ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: خودروهای آتش نشان در این مناطق حادثه خیز مستقر می‌شوند که از جمله این مناطق می‌توان به بلوار حسینی الهاشمی، ورودی صدرا و بلوار شهید قاسم سلیمانی و.... اشاره کرد.

مدیر عامل آتش نشانی شیراز ادامه داد: ٢٣ ایستگاه آتش نشانی به صورت آمادگی کامل طی چهارشنبه آخر سال در شیراز در آمادگی کامل هستند و ٣٠ نقطه نیز در شیراز در نظر گرفته شده تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی در خصوص تخصیص فضای ایمن برای شادی در چهارشنبه آخر سال بیان کرد: اگر جایی در نظر گرفته شود این سازمان آماده تأمین امنیت آن مناطق برای چهارشنبه آخر سال است و این سازمان می‌تواند امنیت آن منطقه را بر عهده بگیرد.

قانع از آمادگی بیش از ١۵٠ آتش نشان داوطلب که از اعضای تیم واکنش سریع آتش نشانی هستند خبر داد و اظهار کرد: این افراد در ایستگاه‌های آتش نشانی مستقر خواهند بود و در صورت ضرورت نسبت به خدمت رسانی اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به افزایش 382 درصدی بودجه سازمان آتش نشانی در بودجه سال ١۴٠١ اشاره و عنوان نمود:با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز شاهد هستیم که بودجه سازمان آتش نشانی در سال ١۴٠١ به بیش از ١۵٠ میلیارد تومان رسیده است و طی شش ماه گذشته شورا و شهرداری شیراز نسبت به بروزرسانی تجهیزات اقدام شده است.

این مقام مسئول در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میانگین زمان رسیدن به محل حادثه عنوان کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه بستگی به ایام سال داشته و در زمان نوروز نیروهای استقرار یافته در سطح شهر به دو برابر افزایش خواهد یافت تا مدت زمان کمتری برای رسیدن به محل حادثه طی شود.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان