کد خبر: ۱۵۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

۲۰۰ موکب در ایام نیمه شعبان شیراز برپا می شود

رئیس هیئات مذهبی استان فارس از برپایی ۲۰۰ موکب در شیراز به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، رضا محمدیان رئیس هیئات مذهبی استان فارس با اشاره به فرارسیدن ایام نیمه شعبان اظهار کرد: مواکب در نیمه شعبان برنامه های متعددی از جمله پخت و توزیع سمنو و غذا، توزیع شربت، چای، آب و دمنوش، محصولات فرهنگی و غیره را خواهند داشت.

وی همچنین به برگزاری همایش در نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: در روز نیمه شعبان چند همایش مختلف در سطح شیراز اجرا خواهد شد، همچنین برنامه شادپیمایی نیز در سراسر استان ها برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس هیئات مذهبی استان فارس بیش از ۲۰۰ موکب در سطح شیراز به مناسبت نیمه شعبان برپا خواهد شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: هر سال هیئت‌های مختلفی برای ماه شعبان و به‌خصوص روز نیمه شعبان برنامه‌ریزی‌های کاملی انجام می‌دهند، تاکنون قریب ۲۱ هیئت مذهبی شیراز برای شب نیمه شعبان یا صبح برنامه‌ریزی کرده‌اند، با توجه به اینکه امسال نیمه شعبان مصادف با جمعه شده است چند هیئت مذهبی برنامه قرائت دعای ندبه را برگزار خواهند کرد و در کنار این، برنامه‌های فرهنگی و جشن روز نیمه شعبان را هم برگزار می‌کنند.

بنابه گفته این مقام مسئول، همچنین تعدادی از هیئت‌های مذهبی شیراز صبح جمعه، ۲۷ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان از ساعت ۹ از میدان ولیعصر(عج) به طرف حرم حضرت احمد بن موسی(ع) حرکت و شادپیمایی می‌کنند.

رئیس هیئات مذهبی استان فارس اظهار کرد: علاوه بر این‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم گروهی از هیئت‌های مذهبی از مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه حرکت کنند و نزدیکی‌های خیابان نمازی به آن گروه دیگر ملحق شوند و به صورت یک اجتماع به طرف حرم حرکت کنند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان