کد خبر: ۱۵۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
استاندارفارس:

۷۰درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات است

محمد هادی ایمانیه گفت:بیش‌از ۷۰درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات است و از تمامی شهروندان و مسافران مهمانان عزیز خواهشمندیم که سرعت هارا کاهش داده و تعمیرات اتومبیل را انجام دهند و درصورت خستگی رانندگی نکنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  محمد هادی ایمانیه استاندار فارس امروز 24 اسفندماه در مراسم برگزاری رزمایش طرح انتظامی و ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱ با اشاره به پیش رو بودن عید نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) گفت:مردم استان فارس همیشه علاقمند به سفر بودند و هستند خوشبختانه پس از دو سال نگرانی و مشکل  با لطف خداوند متعال و کاهش جدی بیماری کرونا زمینه فراهم شده است که مردم عزیز بتوانند به این خواسته همییشگی شان به سفر نوروزی ۱۴۰۱ دستیابی داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی عنوان کرد: نیروی انتظامی، راهداری، راه و شهرسازی، اورژانس و آتش نشانی پای کار هستند همچنبن در جاده ها سعی کردیم‌‌ نقاط پر حادثه آشکار سازی و  تعمیرات دوربین ها در سطح راه ها انجام گردد همچنین مقرر شد آمبولانس های حلال احمر و اورژانس نیز در این ایام به خدمت رسانی کنار نیروی انتظامی مشغول شوند.



ایمانیه در ادامه با بیان اینکه ما از نشاط مردم بسیار استقبال می کنیم و  لذا خطرات را به انها تذکر میدهیم، افزود: تمام ادارات استان موظف هستند اتومبیل ها و راننده های خود را در اختیار نیرو انتظامی بگذارند‌.


نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه تمام مراکز جهانی اعلام می‌کنند که ۷۰ درصد تصادفات اتفاق افتاده ناشی از اشتباهات نیروی انسانی است،اظهار کرد: حتی این آمار در بعضی از مراجع علمی ۹۰ درصد هم  بیان شده است.


استاندار فارس ادامه داد: در کشور ما سالانه دها هزار نفر به معلولین اضافه می‌شود که همه اینها ناشی از غفلت های ما است.


ایمانیه با تاکید بر اینکه بیش‌ از ۷۰درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات است،عنوان کرد: از تمامی شهروندان، مسافران و مهمانان نوروزی خواهشمندیم به هنگام رانندگی و در سفر توصیه های ایمنی را جدی گرفته و قبل از مسافرت تعمیرات اتومبیل را انجام دهند، در حین رانندگی از سرعت غیر مجاز و تلفن همراه استفاده نکنند و درصورت خستگی از ادامه مسیر بپرهیزند. 


استاندار فاری در پایان تصریح کرد: ما سال گذشته در کشور ۱۶ هزار فوتی در تصادفات داشتیم که بین ۱۵ تا ۲۰ برابر این عدد مجروحین ما هستند.



انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، استندار
نظرات بینندگان