کد خبر: ۱۵۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
حسینیه "شیرازه":

امروزه همه دشمنی های کفر جهت ضربه به حجت الله است

همه ادیان و مکاتب فکری بر این قول متفق اند که در آخرالزمان مردی ظهور می کند که دنیا را پر از عدل و داد می کند و دولت حق را برپا می سازد و دولتی که تمام جهان را فرا می گیرد تشکیل می دهد. به همین مناسبت در گفت و گویی اختصاصی با حجت الاسلام غیبی کارشناس دینی و متخصص حوزه مهدویت از بنیاد حضرت مهدی موعود به بررسی ابعاد مهم این حادثه بزرگ الهی خواهیم پرداخت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، روز ۱۵ شعبان روز میلاد سراسر نور آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  می باشد. ارزش این روز آنجا افزون می‌گردد که در آن مردی متولد که حجت حی و حاضر پروردگار در عالم و منجی آخرالزمان است.


همه ادیان و مکاتب فکری بر این قول متفق اند که در آخرالزمان مردی ظهور می کند که دنیا را پر از عدل و داد می کند و دولت حق را برپا می سازد و دولتی که تمام جهان را فرا می گیرد تشکیل می دهد. به همین مناسبت در گفت و گویی اختصاصی با حجت الاسلام غیبی کارشناس دینی و متخصص حوزه مهدویت از بنیاد حضرت مهدی موعود به بررسی ابعاد مهم این حادثه بزرگ الهی خواهیم پرداخت.


وی در رابطه ابعاد شخصیتی منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله عج الله فرجه با مطابقت به آیات قرآن و احادیث معتبر تصریح کرد: اشخاص با ظرفیت های متفاوت می‌توانند به این قضیه نگاه کنند و کسی قادر به این نیست که ادعا کند به صورت صد در صدی معرفت حضرت را کسب و به درجه شناخت ایشان رسیده است.


غیبی افزود: در بحث خلافت اللهی، علم امام، معصومیت و... امام با مطابقت به آیات قرآن و زیارت جامعه کبیره، جایگاه امام در عالم هستی و نظام آفرینش الهی مکشوف می‌شود که در این بین هر کس به میزان فهم و ظرف خود از این مسائل بهره مند می‌گردد.


این کارشناس مهدویت با اشاره به نیاز فعلی جامعه به نمود این ویژگی ها توسط دوست‌داران و شیعیان حضرت و تبيين گسترده آن برای آحاد مردم بیان داشت: متاسفانه این مسئله مورد بی توجهی قرار گرفته و گاها این مسئله باعث ناشناخته ماندن اهداف وجود امام در جامعه گردیده است.


وی با اشاره به منابع مطالعاتی غنی و اساتید چیره در حوزه مهدویت گفت:  تقریبا تمامی ابعاد وجودی شخصیت حضرت بقيه الله در کتب مختلف و متعدد تشریح شده است؛ امام مهدی در آیات به قلم علامه سید هاشم بحرانی،کتاب کمال الدین و تمام نعمه ، کتاب معجم الاحادیث امام مهدی که تمامی روایات مهدوی را جمع آوری کرده و... از بهترین منابع حاضر به جهت شناخت بیشتر این امام رئوف می باشد.


غیبی با اشاره به چرایی تهاجم گسترده فرهنگی و رسانه ای اتاق فکر های استکبار جهانی در تضعیف باور آحاد مسلمین در مقوله مهدویت اظهار داشت: از روز اول تاریخ دو گروه حق و باطل طبق آیات قرآن شکل گرفتند.


وی افزود: جناح حق شامل انبیا الهی و مردان خدا و جناح باطل شامل متمردین از دستورات الله و خناسان می باشد دائماً این دو گروه در حال مبارزه با یکدیگر در راستای شکست طرف مقابل می باشد.


این کارشناس مذهبی با بیان نکته و تفاوتی از جناح حق و باطل اظهار داشت: یکی از ویژگی های اصحاب حق این است که هدف وسیله را توجیه نمی کند اما اصحاب باطل به هر نحوی به اهداف شوم خود نزدیک می‌شوند.


امروزه همه شمنی های کفر له جهت ضربه به حجت الله است
غیبی با اشاره به ۶ نوع سلطه اصحاب باطل به جهت رسیدن به اهداف خود گفت: یکی از این سلطه ها، سلطه بر جان انسان ها است. جبهه باطل سعی می کند بر جانها سلطه داشته باشند.

  در بین انبیا می‌بینیم بسیاری از انبیا و امامان شهید شدند و  بسیاری از مردم دنیا با انواع و اقسام ترور ها نظیر ترور های بیولوژیک که امروزه نیز  با آن مواجه هستیم از دنیا رفته اند. این سلطه بر جانها به جهت رسیدن به منافع دنیایی توسط اصحاب باطل تعریف و برنامه ریزی شده است.

این کارشناس دینی با اشاره به دیگر سلطه های این نظام فکری بیان کرد: سلطه جغرافیایی، سیاسی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی دیگر ابعاد برنامه ریزی شده در این نظام فکری باطل می باشد.


وی افزود: امروزه به صورت مکرر و مداوم در ۶ حوزه ذکر شده جبهه حق و باطل به تقابل یکدیگر رفته اند که در این بین سکان دار جبهه حق حضرت بقيه الله عج می باشد.


غیبی با اشاره به سکانداری حضرت حجت الله در عصر حاضر تصریح کرد: امروزه سخت ترین حملات دشمن در ۶ حوزه ذکر شده مخصوصا حوزه فرهنگی متوجه فرمانده جبهه حق یعنی وجود مقدس حضرت اباصالح می باشد.


این استاد مهدویت با اشاره به رویدادی نظام فکری دشمن را تشریح و نقاط ترس دشمن را مورد بررسی قرار داد و گفت: زمانی که محمد بن سلمان به عنوان ولی عهد عربستان انتخاب شد، در یک مصاحبه تلوزیونی و در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونه رفتار کردن با نظام جمهوری اسلامی گفت: چگونه میتوانیم رابطه با کشوری داشته باشیم که اعتقاد به ظهور امام دوازدهم دارد؟!


وی با اشاره به بخش هایی از وصیت امام خمینی رحمت الله افزود: دشمن بار ها دشمنی خودش را فریاد زده است و عامل فشار همه جانبه بر نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز   زمینه ساز ظهور بودن آن بر می شمارند.


در این جا همه جهانخواران و دشمنان عدالت به صف آرایی همه جانبه با انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در خارج بر آمده اند و گاها ضرباتی را نیز با توجه به مشکلات موجود وارد کرده اند، امام جوانان ما همچون آهن های آب دیده در برابر مکر و توطئه‌ آنها قیام‌ کرده اند.


غیبی با اشاره به رویکرد مسلمین در مواجهه با مهدویت اظهار داشت: اگر مسلمین به صورت عام مطرح گردد که هم سنی و هم شیعه را در بر گیرد با در نظر گرفتن صرف شیعیان مسئله تغییر می‌کند.


امروزه همه شمنی های کفر له جهت ضربه به حجت الله است
اساس  شیعه بر بحث موعود باوری است و همه در تلاش برای تحقق این وعده هستند، منتهی در گفتمان تحقق اختلاف سلیقه هایی مطرح می شود.


وی افزود : دعا و گریه صرف تحقق ظهور کافی نیست، نگاه به ظهور باید کامل، جامع و دارای همه ابعاد زیست بشر از سیاسی و اجتماعی تا فرهنگی را شامل شود. این که انتظار فرج در عمل و جهاد به چه کاری نمود پیدا کند نیز در این بین موضوعیت دارد.


این استاد مهدویت با اشاره به تحولات جهانی بیان کرد: اساس قضیه ظهور بسته به شرایطی است که به وجود می آید، این که ما از احادیث شرح دهنده علائم ظهور استفاده کنیم به جهت بهره مندی مفید است اما شرلیط است که تعیین کننده ظهور امام است.


غیبی افزود: علائم و نشانه ها صرفا راهنما در آخرالزمان مواج هستند اما آن شرایط است که ما را به هدف می رساند. و شرایط آن است که مردم پذیرای یک حکومت الهی باشند.

وی با اشاره به تشنگی ملل مختلف به حکومت عدل جهانی و خستگی از نظام های جهانی حاکم تصریح کرد: تقریبا چنین چیزی در جهان امروزه محقق شده است، این آمادگی کلی به جهت ظهور منجی است؛ اما به صورت خاص آن کسی که می‌خواهد عدالت را به عرصه اجرا در آورد نیز باید به مردم معرفی شود که چالش امروزه ظهور نیز همین مورد است.

وی در پایان افزود: همان گونه که در حدیث عاملین غیبت را خود ما معرفی میکند، عامل ظهور نیز جهاد و تلاش شبانه روزی ما است و در این بین باید هر کس وظیفه خود را انجام دهد.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان