کد خبر: ۱۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

۸۸ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی فارس معرفی شدند

با تلاش کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد ۸۸ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک واحد متخلف نیز تعطیل شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید حسام الدین نبوی زاده رئیس دانشکده پزشکی شیراز گفت: با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دو هزار و ۴۲۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی این استان بازدید شد که از این تعداد،۸۸ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک واحد متخلف نیز تعطیل شد.

سید حسام الدین نبوی زاده گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

وی گفت: در روز پنجشنبه ۲۶ اسفند، ۱۳۷ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و طی شبانه روز گذشته، چهار مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین در روز پنجشنبه، ۷۸۲ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

نبوی زاده گفت: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۱۰۸ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۸۰ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۸۷ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۰۶ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و یک مورد ماموریت نیز وسط بالگرد اورژانس هوایی بوده است.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ مشاوره مرتبط با کرونا نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

رئیس دانشکده پزشکی شیراز با اعلام خدمت رسانی به ۲۰۷ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد ۵۹ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۴۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

نبوی زاده آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز پنجشنبه، هفت هزار و ۶۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۶۳۱ مورد عمل جراحی، به ۵۴۰ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۱۴۵ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۱۰ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.



انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، پزشکی
نظرات بینندگان