کد خبر: ۱۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

آسمانی صاف و جوی پایدار در پنج روز آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس از آسمانی صاف و جوی پایدار در پنج روز آینده خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محسن علیمردانی کارشناس هواشناسی اداره کل استان فارس در گفت گو با خبرنگار این رسانه‌گفت:بر اساس بررسی آخرین نقشه‌ها تا پنج روز آینده بارندگی در استان نخواهیم داشت و جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می شود.

علیمردانی گفت: بیشترین بارش امسال تا کنون مربوط به ایستگاه سپیدان با ۴۶۲ میلیمتر بارندگی و کمترین بارش مربوط به ایستگاه آباده با ۶۷ میلیمتر در استان فارس گزارش شده است .


 وی بیان داشت:  بارش ایستگاه شیراز در سال آبی حاضر تا کنونی ۱۴۸ میلیمتر می باشدکه نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش و نسبت به درازمدت ۴۳ درصد کاهش بارندگی دارد.


علیمردانی در ادامه گفت:  برای روز سه شنبه  وزش باد کمی شدت گرفته و در نواحی شمال شرق و برخی نقاط مرکز استان گاهی شدید می باشد.


این کارشناس هواشناسی در پایان اظهار داشت: بارندگی استان فارس در سال آبی جدید تا امروز به طور میانگین ۱۹۶ میلیمتر می باشد که نسبت به سال آبی گذشته ۳۳ درصد افزایش بارندگی و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۵ درصد کاهش بارندگی داریم همچنین در میانگین دراز مدت تا تاریخ ۲۸ اسفند ماه طی سالهای گذشته به طور میانگین در سطح ایستگاه‌های استان ۲۳۰ میلیمتر بارش داشته‌ایم.



انتهای پیام/ف

نظرات بینندگان