کد خبر: ۱۵۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱

دعوت از گردشگران برای سفر به شهرستان کوار

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کوار از گردشگران نوروزی جهت حضور در شهرستان کوار و گردش در مناطق زیبا، بکر و چشم نواز این شهرستان دعوت کرد

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهار کوار، فرزاد حدادی بیان کرد: شهرستان کوار با برخورداری از پیشینه غنی تاریخی، تمدن چندهزار‌ساله و آثار ارشمند تاریخی متعدد در ‏كنار طبيعت ‌بكر و گونه‌گون، كوه‌هايی بلند، غارهای‏ شگفت، چشمه‌های خودجوش، دره‌های عميق، باغ‌های زیبا و تاریخی، رودخانه قره آقاج، شاليزارهای سرسبز، مجموعه كم‌نظيری از جاذبه‌های گردشگری را داراست که می‌تواند مقصد جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری، یکی از مهمترین مؤلفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محسوب می شود، گفت: از آنجائیکه همزمان با ورود هر گردشگر مشاغل بسیاری برای رفع نیازهای گردشگران فعال می شوند، این صنعت پاکترین و مناسب ترین منبع تولید درآمد با ایجاد فرصت های شغلی و کسب و کار محسوب می شود.

حدادی افزود: براین اساس، صنعت گردشگری را در کنار فناوری نوین بعنوان پیشروان توسعه آینده می تواند امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از جوامع در سراسر جهان به ارمغان آورد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوار در پایان ضمن دعوت از همه طبیعت گردان و مسافران نوروزی افزود: در این میان شهرستان کوار با مزیت های گوناگون اقلیمی، طبیعی و برخورداری از جاذبه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی و همچنین دارا بودن مواریث کهن و معنوی در حوزه میراث فرهنگی و روستاهایی با مزیت های کم نظیر از این قاعده مستثنی نبوده و می تواند با برنامه ریزی هوشمندانه به یکی از قطب های تاثیر گذار گردشگری ایران اسلامی مبدل گردد.

شهرستان کوار (Kavar) به مرکزیت شهر کوار با مساحت ۱٬۶۵۰ کیلومتر مربع در مرکز استان فارس قرار دارد. کوار کلمه‌ای فارسی است و به معنای سبدی پر از میوه می‌باشد. کوار در روز گاران قدیم منطقه ای سر سبز و آباد بوده که درختان میوه و گل های مختلف در آن می روییده است، به طوری که با سبد میوه های آن را به جاهای مختلف می برده اند. به همین دلیل آن را کوار نامیده اند. 

شهر كوار در 45 كيلومتري جنوب شرقی شيراز واقع شده است. اين شهرستان از شمال با شهرستان شيراز، از شرق با شهرستان سروستان، از جنوب با شهرستان جهرم و از غرب با شهرستان فيروزآباد مرز مشترك دارد.

در طول ایام سال و بویژه تعطیلات عید نوروز مردم شهرستان کوار و استان فارس و همچنین مسافران دیگر شهرها از آثار باستانی چند هزار ساله ای مانند بند بهمن، قصر قباد (قلعه قلات) و پل ساسانی گرفته تا اماکن زیارتی و بقاع متبرکه ای همچون شاهزاده ابوالقاسم و قدمگاه خضرنبی (ع) و دیگر اماکن دیدنی در این شهرستان دیدن می کنند.

برای مشاهده مکان های گردشگری کوار اینجا کلیک کنید.

نظرات بینندگان