کد خبر: ۱۵۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی شیراز در نوروز

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: همه آثار تاریخی در شهر شیراز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ میزبان مسافران است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سید موید محسن‌نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: برخی از این آثار که خارج از فضای شهری هستند تا ساعت ۶ بعدازظهر باز هستند.

محسن‌نژاد تصریح کرد: آرامگاه سعدی و حافظ و ارگ کریم خان و باغ جهان نما و باغ ارم در شیراز تا ساعت ۲۴ باز و مشغول پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی هستند.

وی با اشاره به استقرار راهنمایان تخصصی گردشگری تصریح کرد: ۲۰۰ راهنما به صورت تخصصی در اماکن تاریخی حضور دارند و نسبت به راهنمایی مردم اقدام می‌کنند. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اظهارداشت: پایگاه‌های میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد و محور جهانی ساسانی در ۳ شهرستان سروستان، فیروزآباد و کازرون هم آماده پذیرایی از مسافران هستند.

محسن نژاد گفت: علاوه بر آن آثار فرهنگی و تاریخی بسیاری در شیراز و شهرستان‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند موزه سنگ هفت تنان کمتر شناخته شده است و همه برای پذیرایی آماده شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اظهارداشت: استان فارس دارای ۳ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۱۱ اثر ثبت شده در فهرست جهانی است که همگی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

محسن‌نژاد با بیان این که براساس هماهنگی ستاد خدمات سفر استان ۱۳ کمیته تشکیل شده است، افزود: همه آثار تاریخی و فرهنگی استان به ویژه در شهر شیراز همسان‌سازی شدند که بتوانند خدمات ویژه به مسافران ارائه کنند. 

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان