کد خبر: ۱۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

پیام های تسلیت شخصیت های ملی و استانی درپی درگذشت آیت الله فقیه

در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، شخصیت های مهم ملی و استانی پیام تسلیت صادر کردند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، شخصیت های مهم ملی و استانی پیام تسلیت صادر کردند.


 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز:

در این پیام آمده است:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»

استماع خبر ارتحال عبد صالح خدا و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه قدس الله نفسه الزکیه امام جمعه فقید شهرستان نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تألم خاطر شدید گردید.

رحلت این عالم ربانی که بیش از چهار دهه امامت جمعه شهرستان نیریز را به عهده داشتند و خدمات بی‌بدیلی را از خود به یادگار گذاشتند مصداق اتمّ  «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ» است.

 توفیقات این عضو شورای حوزه علمیه فارس و رئیس فقید حوزه علمیه نی‌ریز و فضائل وی در تربیت طلاب مکتب حَقّه جعفری اینک در اقصی نقاط استان فارس و کشور عزیزمان در حال شکوفا شدن است.

عروج الی‌الله این یار دیرینه امام راحل (ره) را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، اهالی استان فارس و شهرستان نیریز بیت شریف و مکرم ایشان بالاخص جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید جواد فقیه تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منّان مسئلت داریم که این عالم متقی مشمول رحمت واسعه الهی قرار گیرد و در جوار امّ الائمه و السادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متنعم به الطاف الهی گردد.


سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس:
در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

رحلت ملکوتی حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدمحمد جواد فقیه نماینده فقید  مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر شهید پرور نی‌ریز، روح مردم شریف فارس را سوگوار و اندوهگین نمود. آن فقیه وارسته و انقلابی همواره به اصول و راه  انقلاب اسلامی وفادار بود و خدمات علمی، انقلابی و دینی ایشان در این مسیر نورانی انقلاب اسلامی و به ویژه در حوزه‌های علمیه  عمل صالح ماندگاری است که ان‌شاءالله این ذخایر ارزشمند موجب علو درجات برای ایشان خواهد بود. اینجانب رحلت آن عالم انقلابی را به همه مردم شهید پرور فارس، به ویژه شهرستان نی‌ریز و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام:

 متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
انّالله و انّا الیه راجعون
رحلت عالِم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقیه (رحمت الله علیه)، امام جمعه نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را به مردم شریف فارس به ویژه خطه عالم پرور نی ریز و حوزه‌های علوم اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. تقوای الهی، تواضع، خدمت بی منت به محرومان و پرورش جوانان مومن و انقلابی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم بود که از ایشان الگوی حسنه‌ای برای عموم مؤمنان پدید آورده است.

از پیشگاه خداوند کریم برای آن مرحوم، علو درجات و لطف و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

خادم سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام در ایران اسلامی
ابراهیم کلانتری
۲ فروردین


در پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز و دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

ضایعه ارتحال فقیه وارسته ، مبارز نستوه ، انقلابی و عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه امام جمعه فقید نی ریز موجب تألم و تأثر فراوان شد .
آن روحانی انقلابی و خدوم بیش از چهار دهه از عمر خود را در سنگر مقدس امامت جمعه در راه خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج فرهنگ ائمه اطهار (علیهم السلام) و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و قبل از انقلاب نیز در مبارزه با رژیم ستم شاهی سپری کرد .
اینجانب این ضایعه مولمه را به مردم شریف نی ریز و خاندان محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن فقيد سعيد علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم .
والسلام
العبد سید محی الدین طاهری
دبیر جامعه روحانیت شیراز
و دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس



 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه 

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال مرحوم آیت الله حاج سید محمد فقیه طاب ثراه مایه تأثر شد.
ایشان دارای فضل بالای علمی و فضیلت‌های فراوان اخلاقی و خدمات گسترده اجتماعی بودند و نام نیک و آثار گرانبهای ایشان ماندگار خواهد بود و درپیشگاه خداوند متعال سرافراز خواهند بود.
این مصیبت را به مردم شریف وروحانیت محترم و حوزه‌های علمیه و علمای اعلام استان فارس و بویژه شهرستان نی ریز و به خانواده‌های وابسته و بیت شریف و بازماندگان محترم ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و مغفرت بی کران و حشر با اولیای الهی و اجدادشان را برای آن فقید سعید و صبوری و عزت و سلامت و سعادت را برای بازماندگان محترم از خداوند علیم حکیم خواستارم.
علی رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه




محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی عالم ربانی و امام جمعه خدوم شهرستان نیریز حضرت آیت الله سید محمد فقیه رضوان الله تعالی علیه سبب اندوه و تأثر گردید.
دلسوزی، محبت، اخلاص و صمیمیت از ویژگی‌های بارز این فقیه پارسا بود.
عضویت در شورای حوزه علمیه استان فارس که ایشان با همه کسالت‌ها و بیماری‌ها سعی در شرکت منظم در جلسات آن را داشتند در کنار تأسیس مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان نیریز و مسئولیت حمایت از آن، نام ایشان را در خدمتگزاری ارزشمندشان به حوزه‌های علمیه استان ماندگار کرد همانطور که عضویت در مجلس خبرگان رهبری نیز در کنار سنگر امامت جمعه سند دلدادگی ایشان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه فارس، علمای اعلام و مردم شریف شهرستان نیریز به ویژه خانواده مکرم و فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال علوّ درجات و رفعت جایگاه ایشان را خواستارم.
قطعا خلأ چنین شخصیت‌هایی برای همه ما خسارت است و جبران آن به این زودی امکان پذیر نیست.
تغمده الله فی رحمته الواسعة

محمد استوار میمندی
مدیر حوزه علمیه استان فارس

سید احسان اصنافی شهردار شیراز:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون 

رحلت عالم مجاهد و خدوم مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه  رضوان الله تعالی علیه امام جمعه فقید شهرستان نی‌ریز  و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف وتاثر خاطر گردید.

این عالم جلیل القدر عمر مبارک و شریف خویش را در خدمت به اسلام ومسلمین  ومردم شریف شهرستان نی ریز مصروف ساخته و کارنامه ای  پربار  وسرشار از برکات درخشان دینی، فرهنگی واجتماعی از خود به یادگار نهادند.

عروج این روحانی مجاهد را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علما، اهالی استان فارس و مردم شریف  و ولایت مدار شهرستان نی ریز  و بیت شریف و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه احدیت شادی روح ایشان وعلو درجات بهشتی وهمنشینی با اولیاءالله آرزومندم

سید احسان اصنافی
شهردار شیراز


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان