کد خبر: ۱۵۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

شمار جانباختگان کروناویروس در فارس به ۷۹۶۶ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به هفت هزار و ۹۶۶ نفر رسید.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۹۴ هزار و ۸۲۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۸ هزار و ۱۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

وی افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۶۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۲ هزار و ۹۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۶۸ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۲۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته این مقام مسئول، با بستری ۷۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۵۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده تاکید کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۰۸ هزار و ۷۹۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۶۸ هزار و ۶۶۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۸۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۸۴ هزار و ۹۴۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۴۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان