کد خبر: ۱۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور درگذشت آیت‌الله فقیه را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور طی پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز، ۳ فروردین در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت‌الله فقیه نی‌ریزی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این روحانی پارسا و انقلابی که از مبارزان نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌های مختلف خدمتگزاری، صادقانه ایفای نقش کرد و همواره در خدمت مردم و انقلاب بود.

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت‌الله سیدمحمد فقیه نی‌ریزی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان نی‌ریز، موجب تأسف و تأثر خاطر شد.

این روحانی پارسا و انقلابی که از مبارزان نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌های مختلف خدمتگزاری، صادقانه ایفای نقش کرد و همواره در خدمت مردم و انقلاب بود.

از اولین فعالیت‌های ایشان در اوایل انقلاب مشارکت مؤثر در تشکیل نهادهای سرنوشت‌ساز انقلاب نظیر کمیته انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی بود و پس از آن، در کنار بیش از چهار دهه امامت جمعه شهرستان نی‌ریز و دو دوره نمایندگی مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، با انجام فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و عام‌المنفعه خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب این ضایعه را محضر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف استان فارس و شهرستان نی‌ریز و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان