کد خبر: ۱۵۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱

برپایی تعداد 40 چادر عشایری در مبادی ورودی شهر های استان فارس در ایام نوروز

معاونت توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در کمپهای استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاونت توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس از برپایی تعداد  ۴۰ چادر عشایری در کمپهای استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.


 جاوید حیاتی گفت:هدف از برپایی این  چادرها ی عشایری معرفی پتانسیل‌های جامعه عشایری فارس و ارائه فرهنگ سنن و آداب ،صنایع دستی، موسیقی اصیل عشایری و انواع تولیدات عشایر به  بازدید کنندگان و مسافران نورزی و کمک به رونق اقتصادی تولیدکنندگان عشایری می باشد.

وی با بیان اینکه دراین سیاه چادرها محصولات دامی ارگانیک و صنایع دستی عشایر،پخت نان و آش محلی عرضه می گردد افزود: جهت ایجاد شادی در مهمانان و بازدید کنندگان اغلب موسیقی محلی با ساز و نقاره نواخته میشود و رقص چوب مردان موسیقی اصیل عشایری را به بازدیدکنندگان  و مسافران نورزی معرفی می نمایند.

معاونت توسعه عمران و امور زیر اظهار کرد: سیاه چادر در مکانهای تاریخی از جمله حافظیه و مجموعه تخت جمشید  و آتشکده فیروزاباد و مکان های پربازدید روزانه پذیرای انبوه بازدید کننده می باشد.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان