کد خبر: ۱۵۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱

ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در شیراز تکمیل شد

طبق اعلام مسئولان شهری شیراز و استان فارس ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در شیراز در این روزها تکمیل شده است لذا از مسافران درخواست شده است تا سفر خود به شیراز را مدیریت کرده و در هفته دوم نوروز به این شهر سفر کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،  با گذشت تنها ۴ روز از ایام نوروز، ارائه آمار مختلف از سوی مسئولان ستادهای اسکان مسافران نوروزی در شیراز حکایت از این دارد که ظرفیت پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در این کلان‌شهر تکمیل شده است.

در این راستا غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به حضور گسترده مسافران نوروزی اشاره کرده و تأکید کرده است: به همه کسانی که شهر شیراز را به عنوان مقصد گردشگری نوروز خود انتخاب کرده‌اند، توصیه می‌کنیم، سفر خود را مدیریت کنند یا در هفته دوم نوروز مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمام ظرفیت‌های شهرداری را برای خدمت به میهمانان نوروزی بسیج کرده‌ایم، گفت: در چهار محور ورودی‌ شهر شیراز، ایستگاه استقبال از مسافرین آماده شده است تا مسافران در همان ابتدای حضور با استفاده از نرم افزارهای تهیه شده، مسیر گردشگری و محل اسکان خود را انتخاب کنند.

غلامی ادامه داد: همچنین در ۴ محور ورودی شهر شیراز، محل‌های اسکان موقت نیز اختصاص یافته و آنچه مسلم است طی دو شب گذشته کلیه اقامتگاه‌های شهرداری اعم از کانکس و چادر تکمیل شده است و شهرداری با تمام ظرفیت در ارائه خدمات به میهمانان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اسکان مسافرین در ستادهای اسکان شهرداری از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ گفت: تاکنون ۱۳۴ هزار نفر مسافر نوروزی در شهر شیراز توسط شهرداری اسکان یافته‌اند که روز گذشته با پیک حضور مسافرین مواجه بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به برپایی چادر در ۱۲ پارک مشخص شده اشاره کرد و افزود: ۱۲ پارک دارای ظرفیت ۴۵۰۰ چادر برای اسکان مسافران نورزی پیش‌بینی شده بود که با ورود پر تراکم مسافران نوروزی، اغلب پارک‌های دیگر برای نصب چادر پیش بینی شده است.

در همین راستا و به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، شهردار شیراز با مدیرکل آموزش و پرورش فارس که نیز مسئولیت اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان را به عهده دارد، امروز، ۴ فروردین دیدار کرد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز در این دیدار گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های آموزش و پرورش و شهرداری می‌تواند نوروزی زیبا و به یادماندنی را برای مهمانان شهر شیراز رقم بزند.

وی با تصریح اینکه امسال با خیل عظیمی از مسافران نوروزی مواجه شده‌ایم، گفت: بحث امنیت مهمانان نوروزی در زمان اسکان آن‌ها در شهر شیراز بسیار مهم است.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری در هر چهار ورودی شهر شیراز ستاد راهنما ایجاد کرده و این امکان را در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهیم داد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: درموضوع اسکان مهمانان نوروزی در مدارس نهایت تلاش در حال اجرا است.

وی با ذکر این نکته که آموزش و پرورش در موضوع اسکان نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها خصوصاً شهرداری است، افزود: رویکرد ستاد اسکان آموزش و پرورش فرهنگی است، البته امسال حتی برای خانواده‌هایی که دارای دانش‌آموز هستند، تخفیف ایجاد کرده‌ایم تا شأن دانش‌آموز نیز حفظ شود.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان