کد خبر: ۱۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

تصادفات نوروزی فارس در مقایسه با پارسال ۱۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حدود ۸۰۰ تصادف جرحی،فوتی و خسارتی در سطح استان رخ داده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، سرهنگ علی اصغر همایون‌پور جمعه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به نسبت افزایش و فراوانی تردد در محورهای مواصلاتی استان افزایش و فراوانی در زمینه تصادفات و تخلفات نیز صورت پذیرفته،افزود: طی ۹ روزه اجرای طرح نوروز امسال که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده تاکنون در زمینه کل تصادفات با حدود ۸۰۰ فقره تصادف ائم از جرحی ،فوتی و خسارتی افزایش نامتعارف ۱۲۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: از این تعداد تصادفات نوروز امسال در سطح استان حدود ۳ درصد منجر به فوت هم وطنان شده است.

همایون‌پور ادامه داد: فراوانی تصادفات جرحی و فوتی ۸۶ درصد در محورهای اصلی و ۱۴ درصد از مجروحین و متوفیان نیز در محورهای فرعی بوده است.

استفاده از گوشی تلفن همراه علت بیشترین تصادفات نوروزی فارس

 رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس با بیان اینکه ۳۵ درصد این تصادفات از نوع واژگونی بوده است،گفت: عمده علل تصادفات نوروزی امسال عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که از مصادیق بارز عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی است که سهم ۳۶ درصدی دارد.

وی اظهار داشت: ۲۵ درصد تصادفات نوروزی امسال تاکنون به دلیل تخطی از سرعت مطمعنه بوده و بیشترین ساعات وقوع تصادفات نیز مربوط به ساعات اواخر روز و اولیه شب و ساعت ۱۶ الی ۲۳ با ۴۶ درصد سهم از مجموع تصادفات است.

همایون‌پور اعلام کرد: انحراف و تجاوز به چپ نیز علت ۱۴ درصد تصادفات از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون بوده است.

جانشین پلیس راه شمال فارس پرتردد ترین محور استان را محور اصفهان به سمت شیراز عنوان کرد و گفت: در مجموع از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۵ درصد محورهای استان افزایش تردد به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۱۷ تردد در روز پنجشنبه چهارم فروردین ۱۴۰۱ در سطح استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش تردد داشته است.

وی میانگین سرعت را در محورهای فارس در ایام نوروز امسال ۷۹ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: ۶ درصد از کل ترددهای استان نیز تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

هوشیارانه رانندگی کنید تا سفر نوروزی، سفر آخر نباشد

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس گفت: مسافران نوروزی باید سرعت مطمعنه را رعایت کرده و هوشیارانه رانندگی کرده و زمان‌هایی را در حین سفر برای استراحت اختصاص دهند.

وی ادامه داد: مسافران و رانندگان بایستی طول سفر را جزئی از مسافرت بدانند و حتما چشم به رسیدن به مقصد ندوزند که با سرعت به مقصد برسند و از زیبایی های حین سفر نیز لذت ببرند.

همایون‌پور خطاب به رانندگان توصیه کرد: رانندگان بایستی هر ۲ ساعت رانندگی مداوم حداقل ۱۰ دقیقه از خودرو پیاده و حرکات کششی انجام دهند تا از یکنواختی مسیر کاسته شود.

وی تاکید کرد: رانندگان بایستی در مسیرهای دو طرفه از منتهی علیه سمت راست جاده حرکت کنند و در جاهایی که سبقت آزاد است طول مسافت مورد نیاز سبقت را محاسبه کرده و از خالی بودن مسیر سبقت نیز مطمعن شده و بعد نسبت به این کار اقدام کنند.

جانشین پلیس راه شمال فارس در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: تردد محموله‌های ترافیکی در محورهای استان و کشور در ایام نوروز ممنوع است و تردد کلیه کامیون و وسایل نقلیه سنگین به جز حامل‌های سوخت و مواد فاسد شدنی مایحتاج مردم در ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه امسال در محورهای مواصلاتی استان نیز ممنوع است.

خودروی متخلفین حادثه ساز تا پایان نوروز توقیف می شود

وی تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: توقیف خودروهای متخلف تا پایان تعطیلات نوروز در خصوص تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس در پایان خطاب به مسافران و رانندگان توصیه کرد: نسبت به متخلفین و هنجارشکنان ترافیکی بی تفاوت نباشید و محترمانه و لسانی با ادبیات صحیح به این افراد تذکر دهید تا جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.


انتهای پیام/م


نظرات بینندگان