کد خبر: ۱۵۳۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
شهردار شیراز:

اسکان ۴۲۱ هزار مسافر نوروزی تا پایان روز پنجم فروردین/ ۹۵ درصد بودجه سال گذشته شهرداری شیراز محقق شده است

مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در دیدار با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سال نو و عید نوروز اظهار داشت: سال جدید با اعیاد شعبانیه آغاز شده و با اعیاد به پایان خواهد رسید که امیدواریم سال خوبی در تمامی حوزه‌ها و ابعاد برای شهر و شهروندان شریف شیراز رقم بخورد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در دیدار با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سال نو و عید نوروز اظهار داشت: سال جدید با اعیاد شعبانیه آغاز شده و با اعیاد به پایان خواهد رسید که امیدواریم سال خوبی در تمامی حوزه‌ها و ابعاد برای شهر و شهروندان شریف شیراز رقم بخورد.

وی درخصوص آماده‌سازی شهر برای استقبال از مسافرین نوروزی تصریح کرد: طی دو سال گذشته کمپ‌های شهرداری به حال خود رها شده و حتی آسیب دیده به نوعی که گویا تصور می‌شده دیگر برنامه‌ای بر حضور مهمانان نیست و زحمات آماده‌سازی را چندین برابر کرد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در دو روز اول ظرفیت کانکس‌ها پر شده و در ادامه به سمت تکمیل چادرهای برپا شده رفتیم، اذعان داشت: برای ارائه خدمات بهتر، حمام و سرویس بهداشتی سیار را در قسمت‌هایی از شهر مستقر کردیم، آتش‌نشانی بصورت جدی پای کار آمده تا کمترین حادثه را در چادرهای برپا شده داشته باشیم.

به گفته وی تاکنون سه کمپ، ۱۳ پارک و بوستان و شش سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی پای کار آمده و تا امروز ۴۲۱ هزار نفر بصورت رسمی در کمپ‌های شهرداری شیراز اسکان یافته‌اند.

مهندس اصنافی گفت: طبق آمار سالهای گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه در سال ۱۳۹۶، ۱۸۲ هزار نفر، سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۸۴ هزار نفر و سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۷۳ هزار نفر در کمپ‌های شهرداری شیراز اسکان داشتند و در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به دلیل کرونا هیچ کمپ و اقامتگاهی از شهرداری در شیراز فعال نبوده است و امسال این تعداد به ۴۲۱ هزار نفر رسیده است.

وی درخصوص سایر اقدامات صورت گرفته در کمپ‌های مهمانان نوروزی شهرداری شیراز بیان کرد: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی همچون حضور مشاور، مهدکودک سیار، تورهای گردشگری رایگان و جشن‌هایی را تاکنون داشته‌ایم.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: حداکثر ظرفیت‌های پارکینگ‌های شهرداری شیراز در اختیار مردم قرار گرفته و باید از سایر ادارات گلایه کرد که پارکینگ و محوطه پارکینگی خود را در اختیار مردم نگذاشتند.

وی درمورد سامانه ۱۳۷ تصریح کرد: تحولی خوب و مثبت در سامانه ۱۳۷ صورت گرفته که مهمانان و مسافران نوروزی بلافاصله پس از تماس با سامانه ۱۳۷، مکان و آدرس درخواستی برروی گوشی فرد فرستاده می‌شود که استقبال بسیار خوبی نیز از این سامانه صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست، اظهار داشت: تلاش پرسنل شهرداری شیراز برای ایام نوروز قابل تقدیر است و درعین حال تیم های ارزیاب فعال شده و تا پایان موارد و اقدامات را بررسی و ارزیابی خواهند کرد تا در سالهای آتی مرتفع گردند.

وی در ادامه به تعدادی از حوزه‌های مرتبط پرداخت و گفت: درسال گذشته توانستیم ۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی و در ۲۸ اسفندماه سال گذشته طبق رایزنی‌های صورت گرفته، ۱۵۰ میلیارد تومان برای بافت تاریخی شیراز گرفته ایم.

به گفته مهندس اصنافی تعدادی اتوبوس جدید برای شهر شیراز خریداری شده و تلاش داریم از سهمیه وزارت کشور تعدادی دیگر اتوبوس خریداری کنیم.

وی درخصوص طرح مسجدمحوری نیز بیان کرد: آموزش و شناسایی های لازم در سطح شهر تا پایان اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت و از مردادماه طرح به حوزه عملیاتی خواهد رفت و اجرایی خواهد شد.

شهردار شیراز از برنامه‌ریزی برای کاهش زمان صدور پروانه، موافقت اصولی و پایان کار خبر داد که آسیب شناسی شده و برای برنامه‌های عملیاتی اقدام خواهد شد.

به گفته وی پروژه‌های عمرانی همچون بزرگراه کوهسار مهدی، بلوار شهید استوار و غیره در سال جدید تسریع خواهند شد و پیگیر طرح های شمال غرب همچون اصلاح محدوده ها، کمربندی و تنگ قره پیری هستند.

مهندس اصنافی درمورد تحقق بودجه سالی که گذشت، گفت: جمع بندی نهایی هنوز صورت نگرفته اما بصورت تقریبی بین ۹۳ تا ۹۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز محقق شده است.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
0
چرا کاری که عمدتا آموزش و پرورش انجام داده شهردار گزارشش را می دهد