کد خبر: ۱۵۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی:

همه دستگاه‌ها در ایجاد امنیت مسئول هستند

نایب‌ رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همه دستگاه‌ها را در برقراری نظم و امنیت مسئول دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،ابراهیم عزیزی نایب‌ رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی استان فارس ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: بهره گیری از تجربیات گذشته و درک درست از تحولات، در ایجاد امنیت و نظم نقشی مهم ایفا می‌کند که به فضل الهی این رویکرد در نیروی انتظامی دیده می‌شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به بحث نظم و امنیت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: تقویت بنیه دفاعی همواره مورد توجه مجلس بوده چراکه حوزه دفاع و امنیت را باید با یک نگاه جامع، علمی و هوشمندانه دید.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امنیت به عنوان مهم‌ترین خواسته آحاد جامعه باید به خوبی تامین شود و در این راستا همه دستگاه‌ها باید احساس مسولیت کنند.

عزیزی تامین امنیت را تنها وظیفه نیروی انتظامی ندانست و افزود: حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی همه در حوزه امنیت  مسئولیت دارند و این وظیفه تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست لذا اگر آن‌ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، بار سنگین آن بر دوش نیروی انتظامی خواهد بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ترمیم قوانین را نیز در حوزه امنیتی و انتظامی یک مسأله مهم دانست و گفت: مجلس باید این وظیفه را انجام دهد و پلیس نیز به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

به گفته عزیزی، پلیس امروز به لطف خدا در تامین امنیت و حسن خلق و رفتار محترمانه با مردم زبان زد است و این در رفتار پلیس کاملا محسوس است.

وی در ادامه این نشست در مورد آخرین وضعیت تغییر قانون حمل سلاح نیز گفت: در کمیسیون امنیت ملی چند جلسه با مسئولان انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط داشتیم که همه در مورد اصلاح قانون اتفاق نظر داشتند و در نخستین روز‌های کاری مجلس در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عزیزی ادامه داد: در خصوص این تغییرات، قوه قضایی باید نظرات خود را به کمیسیون امنیت ملی ارایه کند تا ضمن انجام یک کار کارشناسی و علمی، تداخلی با آیین مجازات کیفری نیز نداشته باشد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت نیز به جهت اهمیت تغییر قانون حمل سلاح، پس از کسب پیشنهادات ناجا لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس فرستاده است.



انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، امنیت ملی
نظرات بینندگان