کد خبر: ۱۵۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

حفاظت از بنا‌های تاریخی و گردشگری وظیفه همگانی

مسعود زارعی گفت: معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و حفاظت از آن‌ها وظیفه همه ماست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، به اهمیت نقاط دیدنی و تاریخی این کلانشهر اشاره و عنوان کرد: معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و حفاظت از آن‌ها وظیفه همه ماست.

 زارعی در نشست بررسی وضعیت حافظیه شیراز در ایام نوروز، محافظت از آثار و بنا‌های تاریخی را یکی از زیرساخت‌های گردشگری که همواره باید مورد توجه باشد برشمرد و افزود: همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها می‌تواند نقش موثری در حفظ و احیاء این بنا‌ها و جذب هرچه بیشتر گردشگر داشته باشد.
رئیس ستاد عالی نظارت و ارزیابی شورا بر عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری، در ادامه بر انجام کار‌های خلاقانه و فرهنگی در نقاط تاریخی و گردشگری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه، شهرداری همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای استقبال هرچه بهتر از مسافران و گردشگران نوروزی فعالیت‌های خوبی نظیر نورپردازی، کاشت انواع گل‌های فصلی در محوطه داخلی و بیرونی آرامگاه حافظ انجام داده است به تخریب قسمتی از فضای سبز محوطه آرامگاه بر اثر ازدحام جمعیت اشاره و تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی، نهادینه کردن احساس مسئولیت شهروندی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و دیگر دستگاه‌ها می‌توان از آثار تاریخی و زیبایی‌های موجود در آن بیشتر محافظت کرد.

عضو شورای شهر شیراز، آثار تاریخی در کلانشهر شیراز را بخشی از اموال عمومی و هویت تاریخی و فرهنگی این کلانشهر قلمداد کرد و گفت: برای حفظ و مراقبت از فعالیت‌های زیباسازی نظیر فضای سبز و... در این بنا‌ها مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری منعقد شود.

زارعی خاطرنشان کرد: البته باید این فرهنگ اجتماعی در بین همه ما نهادینه شود که هویت تاریخی متعلق به عموم مردم و همه نسل‌هاست و ضرورت دارد که برای آیندگان نیز حفظ و حراست شود.



انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان