کد خبر: ۱۵۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
استاندار فارس خبرداد:

معرفی تعدادی از بانک های استان به دادستانی

ایمانیه از معرفی چندین بانک استان به دادستانی به دلیل عدم تمکین قانون مصوبات تصویب ستاد سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: ناچار شدیم به دلیل اجرا نشدن مصوبات کارگروه ستاد سفر؛ بانک‌هایی که مصوبات سفر را اجرا نکرده اند به دادستانی معرفی کنیم تا موضوع رسیدگی شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشاورزان استان به دلایل کم آبی و خشکسالی های اخیر با مشکل مواجه شده اند، اظهارداشت: بر اساس قانون، بیمه گذار نمی تواند محصولات و مزارع آنان را بیمه کند؛ بنابراین نیاز است مسئولان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و در این راه نیازمند حمایت نمایندگان مجلس هستیم تا موضوع  در صحن مجلس بررسی شود.

وی عدم همکاری برخی از بانک های خصوصی و همچنین سرمایه گذاری سپرده گذاران در خارج از استان را سئوال برانگیز دانست و گفت: شاهد هستیم برخی از مسئولان بانک ها در کارگروه ها شرکت نمی کنند و دلایل آن را قانون های داخلی خود مطرح می کنند که می طلبد دلایل سرمایه گذاری بانک ها در خارج از استان و عدم حضور آنان در جلسات کارگروه ها مورد بررسی قرار گیرد.

ایمانیه حمایت دستگاه های خصوصی و دولتی از کشاورزان با موضوع شعار سال را یک ماموریت کلان استانی اعلام کرد و افزود: از آنجایی که بخشی از صنعت استان بر اساس محصولات کشاورزی و باغداری اداره می شود نیاز دارد برنامه "برش شهرستانی" که با موضوع کشاورزی است تبیین و اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: استفاده از کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در این برش پیش بینی شده که متناسب با هر شهرستان باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی برخورداری از نظرات اساتید دانشگاه و همچنین کارشناسان مرکز تحقیقات جهادکشاورزی استان فارس را در موضوع کاربردی و مهم اصلاح الگوی کشت دانست و افزود: امروزه مفتخر هستیم یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی کشاورزی کشور در استان فارس فعالیت دارد که وزارت جهاد می تواند با حمایت های خود برخی از سفارشات تحقیقاتی را به این مرکز واگذار کند.

 استاندار فارس گفت: اصلاح الگوی کشت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را باید بیش تر از گذشته مورد توجه قراردهیم؛ زیرا استان پهناور فارس این پتانسیل را دارد با استفاده از فناوری های دانش بنیان محصولات پر آب بر را متناسب با هر منطقه آب هوایی کشت گیاهان دارویی را جایگزین کند.

ایمانیه توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب بر، آبیاری تحت فشار و راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را ماموریت های مهم جهاد کشاورزی استان در سال 1401 اعلام کرد و گفت: مسئولان جهاد باید با حمایت های همه جانبه نمایندگان محترم مجلس این موضوع را در سال جدید دنبال و گزارش آن را اعلام کنند تا با تدابیر مناسب بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری متناسب با شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان