کد خبر: ۱۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

آغاز فصل گرده افشانی نخیلات در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: عملیات گرده افشانی در ۶ هزار هکتار از نخیلات بارور این شهرستان درحال اجراست و تا اواخر فروردین ماه جاری ادامه دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان های شیرازه، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از عملیات گرده افشانی در ۶ هزارهکتار از نخیلات بارور این شهرستان خبر داد و گفت:درحال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که 6 هزار هکتار آن بارور است و تاکنون 60 درصد از سطح نخیلات شهرستان گرده افشانی شده است.

وی با اشاره به اینکه گرده افشانی تاثیر به سزایی در اقتصاد باغدار دارد و مهم‌ترین مرحله نخل داری است، تصریح کرد: زمان مناسب گرده افشانی، نوع گرده مصرفی و میزان مصرف دانه گرده بر عملکرد و  کیفیت محصول تولیدی موثر است.  
رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، ابراز کرد: 85 درصد از نخیلات شهرستان کازرون مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و 15 درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.

به گفته رشیدی؛ کبکاب و زاهدی از مهم ترین ارقام خرمای کشت شده در باغ های این شهرستان است که از مرغوب ترین و بازار پسند ترین انواع خرما های ایران هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ضمن توصیه به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان بیان کرد: برنامه اصلاح باغات خرما در سطح شهرستان کازرون در حال اجراست و به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی در کازرون هستیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان