کد خبر: ۱۵۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده در فراشبند تا دستگیری عامل فوت سرنشین خودرو پژو ۲۰۶ در آباده

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده در "فراشبند"

فرمانده انتظامي فراشبند از اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده در سطح این شهرستان خبر داد. 

 "كرامت اله برومندي"  اظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي به منظور افزايش احساس امنيت عمومي و رفاه حال شهروندان با محوريت پاكسازي نقاط آلوده با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي ماموران انتظامي شهرستان با قدرت و جديت اجرا شد.

وي افزود: در اين راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگيري 4 خرده فروش مواد مخدر و متهم تحت تعقيب، در بازرسي از محل پاتوق آنان 81گرم هروئين، 80گرم شيشه و 60 گرم ترياك کشف کنند.

 برومندي با اشاره به این که اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی از اولویت های اصلی انتظامی شهرستان می باشد، از شهروندان خواست: هرگونه اخبارو اطلاعاتی در خصوص خرید، فروش، تهیه، توزیع و حمل و نگهداری مواد مخدر را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيري سارق كابل برق در "فراشبند" 

فرمانده انتظامي فراشبند از دستگيري سارق سابقه دار و اعتراف وي به 12 فقره سرقت كابل برق در اين شهرستان خبر داد. 

 "كرامت الله برومندي"  اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت کابل برق تلمبه هاي كشاورزي در فراشبند و بروز مشكلات براي شهروندان و كشاورزان، رسیدگی به موضوع به صورت ويژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا، با اجراي عمليات توسط ماموران پلیس آگاهی و تلاش هاي اطلاعاتي و رصد دوربين هاي مدار بسته، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به 12 فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.

دستگیری عامل فوت سرنشین خودرو پژو 206 در "آباده"

فرمانده انتظامي آباده از دستگیری راننده يك دستگاه كاميون كه به علت ايجاد مزاحمت در محور مواصلاتي اين شهرستان منجر به فوت سرنشين خودرو سواري پژو 206 شده بود، خبر داد. 

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: ماموران انتظامي آباده و پليس راه در پی اطلاع واصله مبنی بر مزاحمت راننده یک دستگاه کامیون جهت خودروهای عبوری در محور مواصلاتي "آباده- ایزدخواست"، بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که تعدادی از رانندگان و سرنشینان خودروهای سواری که در طول مسیر برای آنها از طریق راننده این کامیون مزاحمت ایجاد شده بوده است، در اطراف کامیون بوده اند و راننده از پیاده شدن خودداری می کرده که راننده خاطي در همین حین با حرکت دادن خودرو با یک نفر عابر پیاده (سرنشین خودرو پژو 206) برخورد می نماید که وی به علت شدت جراحات وارده قبل از رسيدن اورژانس به محل حادثه ، در محل فوت می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه راننده کامیون از محل متواری می شود، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، کامیون توسط مأموران انتظامی متوقف و راننده دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

 مسعودی با اشاره به اینکه پليس همه توان و تجهیزات خود را بکار گرفته تا مسافران نوروزی هیچگونه مشکلی نداشته باشند، افزود: با كساني كه بخواهند با ايجاد مزاحمت، حركات نمايشي و سرعت غيرمجاز نظم و امنيت شهروندان را به مخاطره بیندازند، برخورد قاطع و قانونی می شود.

کشف احشام قاچاق در "داراب"

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف 46 رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و 840 میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد. 

 "عبدالکریم ساسانی" ، اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح اقتدار و ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و احشام ، ماموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان و یک دستگاه کامیون مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودروها حامل 46 رأس گوسفند قاچاق می باشند که در این خصوص 2 متهم دستگیر شدند.

 ساسانی با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده یک میلیارد و 840 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچيان ، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعيت با اين موضوع برخورد می کند.

خودروی پلاک دست ساز، سرقتی از آب در آمد

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" از کشف یک دستگاه خودروی سواری پژو سرقتی دراین شهرستان خبرداد. 

 "فرشید زینلی ، گفت: ماموران کلانتری 11 انقلاب این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژو پارس نقره ای که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و طی بررسی مشخص گردید پلاک آن دست ساز و فاقد اعتبار است .

وی افزود: ماموران پس از استعلام از شماره موتور وبدنه از مرکزپیام، متوجه شدند که خودروپژو مذکور با سابقه سرقت از کلانتری 151 یافت آباد تهران ثبت شده است، که بلافاصله جهت تعیین تکلیف به پارکینگ منتقل کردند.

وی در پایان به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودروهای خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند، اقدام نمایند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان