کد خبر: ۱۵۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
رئیس پلیس راهور استان فارس در گفتگو با شیرازه:

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات حوزه درون شهری استان فارس در ایام نوروز ۱۴۰۱

سلیمی، گفت: قریب به ۸۵ درصد در تصادفات منجر به فوت، حدود ۳۵درصد تصادفات منجر به جرح و تعداد مجروحین و ۱۰ درصد در مجموع تصادفات درون شهری در استان با کاهش روبرو بوده ایم.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از کاهش تصادفات درون شهری استان از ابتدای نوروز امسال خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس راهنمایی رانندگی از  ۲۵ اسفندماه شروع و عملیاتی و با استفاده از تمام ظرفیت هایی که در مجموعه های پلیس و دستگاه های امدادی بود پوشش ترافیکی داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی که در دو سال گذشته وجود داشت و کاهش سفرهای نوروزی، امسال پیش بینی می کردیم با افزایش سفرها روبرو باشیم، افزود: به همین خاطر تمهیدات ترافیکی جهت کنترل شرایط را به بهترین شکل ممکن اجرا کردیم تا در صورت روند افزایشی سفرها با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

افزایش ۶۵ درصدی سفرها به استان فارس

 سلیمی ادامه داد:آنچه اتفاق افتاد و حضور مسافرین  نشان داد در بعضی روز ها بیش از ۶۵ درصد افزایش سفر را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس، تصریح کرد: با توجه به پوشش ترافیکی که در اکثر نقاط کلان شهر شیراز و سایر شهرهای استان اتفاق افتاده بود، در خروجی کار، شاهد یک روند کاهشی تصادفات منجر به جرح و فوت در تمام شهرستانهای استان هستیم.

به گفته وی؛ قریب به ۸۵ درصد در تصادفات منجر به فوت، حدود ۳۵درصد تصادفات منجر به جرح و تعداد مجروحین و  ۱۰ درصد در مجموع تصادفات درون شهری در استان با کاهش روبرو بوده ایم.

بهترین عملکرد و کاهش تصادفات در حوزه درون شهری مربوط به کلانشهر شیراز بوده است

سلیمی با تاکید بر اینکه علیرغم افزایش سفرها و تردد در اکثر معابر شهرهای استان و کلان شهر شیراز و به خصوص اماکن گردشگری و مسافر پذیر و تراکم ویژه جمعیتی، بهترین عملکرد و کاهش تصادفات در حوزه درون شهری مربوط به کلانشهر شیراز بوده، اطهار کرد: این در حالی است که شاهد افزایش بیشترین ورودی مسافران به شهر شیراز بوده ایم.

رئیس پلیس راهور استان فارس به این نکته نیز اشاره کرد که اگر چه در برخی بازه های زمانی در بعضی شهرستان ها از جمله مرودشت و نور آباد افزایش تصادفات را داشتیم، اما در حوزه درون شهری به صورت مستمر شاهد کاهش تصادفات بودیم و تا به امروز این روند کاهشی ادامه داشته است.

فراوانی تصادفات در نیمه دوم روز یعنی از ۱۲ ظهر تا ۲۴ شب رخ میدهد

سلیمی با اشاره به اینکه در حوزه درون شهری بیش از ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خودرو های سواری،  ۱۲ درصد موتور سیکلت ها و ۷ درصد عابرین پیاده و ما بقی، سایرکاربران بوده است، عنوان کرد: آماری که تا به امروز داشتیم نشان میدهد فراوانی تصادفات در نیمه دوم روز بوده، یعنی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴ شب، چون در این ساعت ها مسافران  قصد بازگشت به مبادی ورودی شهر ها را داشته و عجله و شتاب بی مورد دارند و از طرفی خستگی رانندگان به خاطر طولانی بودن مسیر باعث شده وقتی به ورودی شهرها نزدیک میشوند تمرکز و توجه کافی به جلو را نداشته و بل همین دلیل وقوع تصادفات در این ساعت های بعد از ظهر مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس در ادامه چند توصیه به مسافران نوروزی و رانندگانی که قصد سفر به دیگر استان ها و شهرهای کشور از جمله استان فارس را دارند، کرد و گفت: چون حجم سفرها سنگین و اکثر معابر هم از وسایط نقلیه اشباع شده رعایت چند نکته به هنگام سفر ضروری است،از جمله پرهیز از هر گونه عجله و شتاب،  توجه کافی به جلو، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه دیگر و اتخاذ سرعت مطمئنه راننده، چرا که اگر قرار است اتفاقی بیافتد، راننده آمادگی کافی را داشته باشد. تا یک سفر ایمن را برای خود و سایر هم وطنان رقم بزند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان