کد خبر: ۱۵۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای اعزام پایگاه های واکسیناسیون سیار در مدارس استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سطح استان از ۱۴فروردین ماه تیم های بهداشت در مراکز آموزشی برای آموزش نکات بهداشتی به معلمان و دانش آموزان حضور خواهند داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عباس رضاییان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه فوق العاده ستاد اغاز آموزش حضوری مدارس باحضور مسوولین استانی با اشاره به اینکه در سطح استان از ۱۴فروردین ماه تیم های بهداشت در مراکز آموزشی برای آموزش نکات بهداشتی به معلمان و دانش آموزان حضور خواهند داشت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان امادگی دارد تا پایگاه های واکسیناسیون سیارخود را به مدارس اعزام کند.

وی با اشاره به تزریق دو دز واکسن گفت: ۶۷درصد مردم ایران دز دوم واکسن را تزریق کرده اند در صورتی که سطح جهانی ۵۷ درصد بوده است.

رضاییان زاده اظهار کرد: ۹۳ درصد مردم استان فارس یک دوز و ۸۷ درصد دو دوز واکسن را تزریق کرده اند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فارس ضمن اشاره به بازگشایی مدارس تاکید کرد: استفاده از ماسک الزامی بوده و همچنین اماکن آموزشی از تهویه مناسب برخوردار باشد .

هر معلم یک مربی بهداشت و هر دانش آموز یک سفیر سلامت 

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست  گفت: مدارس از صبح روز ۱۲ فروردین ماه از چرخه ی ستاد اسکان خارج و تا ۱۴ فروردین ماه اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری در انها انجام می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به رعایت اصول بهداشتی در شروع مدارس بعد از پایان تعطیلات نوروزی افزود: مبلغ سرانه ای برای تهیه ماسک به مدارس واریز شده است تا در صورت نیاز دانش آموز، به آن ها بصورت رایگان تحویل داده شود.

عسکری همچنین بیان کرد: در استان فارس مدارس با شعار هر معلم یک مربی بهداشت و هر دانش آموز یک سفیر سلامت بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مسائل مربوط به ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، کارگروه ماده ۱۸ در همه واحد های آموزشی راه اندازی شده و اولیاء محترم از طریق سامانه( shirazs.ir ) ثبت نام کنند و نتیجه را از طریق حوزه واحد آموزشی شان پیگیری نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با دستور استاندار فارس و همکاری شهرداری شیراز در روز ۱۴ فروردین ماه مترو بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان شیرازی و عموم مردم قرار خواهد گرفت و همچنین با مجوز شورای شهر تا پایان هفته این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان