کد خبر: ۱۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

وضعیت وخیم ۵۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، دهم فروردین ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، دهم فروردین ۱۴۰۱، اعلام کرد.   

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۰۱ هزار و ۲۵۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۰ هزار و ۱۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۴۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۷۹۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۷۰ هزار و ۹۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۶ هزار و ۳۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۰ هزار و ۲۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۹۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۹۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۹۰ هزار و ۸۶۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۸۲۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان