کد خبر: ۱۵۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
از ابتدای نوروز تا نهم فروردین؛

حضور بیش یک میلیون نفر در اماکن گردشگری فارس

محسن نژاد گفت:استان فارس پذیرای دو میلیون و چهارصد و شست و دو هزار و صدو چهل و یک نفر در ایام نوروز بوده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیدمویدمحسن نژادسرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان فارس در سومین سال کرونایی گفت :آمار اقامت مسافران  بعداز سه سال که شرایط حاد کرونایی را سپری کردیم استان فارس با پذیرایی از دو میلیون و چهارصد و شست و دو هزار و صدو چهل و یک نفر  در ایام نوروز جهش خیره کننده ایی داشت.

وی افزود:آمار  اقامت مسافران  از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰تا روز  ۹ فرودین ماه ۱۴۰۱، ۲۴۶۲۱۴۱ نفر است که شامل هتل ها،هتل آپارتمان های سنتی،مجتمع گردشگری،منازل استیجاری،چادرو کمپ مسافرتی ،مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی ومدارس بوده است.

محسن نژاد با اشاره به استقبال مسافرین نوروزی از  اماکن گردشگری استان فارس  اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱، یک میلیون و ۲۰۶ هزار ۲۳۸  نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند که  مجموعه فرهنگی حافظیه  ۳۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر بازدیدکننده در صدر جدول اماکن گردشگری پربازدید کننده قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان فارس افزود: در این مدت ۲۲۶ هزار و ۵۶۰ نفر از تخت جمشید، ۲۰۳ هزار و ۶۲۷ نفر از سعدی، ۱۲۱ هزار و ۸۰ نفر از ارگ کریمخان و ۱۱۶ هزار و ۷۴۰ نفر از پاسارگاد بازدید کرده اند.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، گردشگری
نظرات بینندگان