کد خبر: ۱۵۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
رییس اداره نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خبر داد:

مراجعه بیش از ۹ هزار بیمار به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های فارس

صحراگرد آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در شبانه روز گذشته، ۹ هزار و ۱۷ مورد اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، علیرضا صحراگرد نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۳۵ مورد عمل جراحی، به ۴۵۴ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۲۳ بیمار دارای علایم تنفسی و ۳۰۷ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

وی افزود: با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵ استان در شبانه روز گذشته، ۷۶۵ ماموریت امدادی با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شده است.

صحراگرد از مجموع ماموریت‌های انجام شده، ۴۳ ماموریت را مربوط به سوانح ترافیکی شهری و ۳۷۹ ماموریت را مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری اعلام کرد و گفت: همچنین ۷۴ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۶۹ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

رییس اداره نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مسمومیت با گاز مونو اکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز ۵ مورد عنوان کرد.

وی با اعلام خدمت رسانی به ۱۵۶ مصدوم حوادث ترافیکی در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۳۷ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

صحراگرد همچنین از ارائه ۱۸ مشاوره مرتبط با کروناویروس به همت کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی شبانه روز گذشته، به عنوان بخشی از دیگر از خدمات مجموعه سلامت استان یاد کرد و تعداد ماموریت‌های مرتبط با کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳ مورد برشمرد.


این مقام مسئول ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از هزار و ۴۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان بازدید شد که در این بازدیدها، ۳۵ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از تعطیلی ۴ مرکز متخلف بهداشتی در نهمین روز فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و شناسایی و معدوم سازی ۳ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این بازه زمانی را دیگر اقدام کارشناسان بهداشت استان در شبانه روز گذشته اعلام کرد.

وی گفت: در نهمین روز از بهار طبیعت، ۷ هزار و ۴۵۱ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری استان ویزیت شدند و خدمات سلامت دریافت کردند و ۵ مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان اعزام شد.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از ۹۴ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه در شبانه روز گذشته خبر داد که از این تعداد، ۵۰ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۴۴ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های استان بوده است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، نوروزی ، سلامت
نظرات بینندگان