کد خبر: ۱۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش خدمات مخابراتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش خدمات و توسعه زیرساخت‌های شرکت ایرانسل در شیراز و فارس تاکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا پاک فطرت، رییس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار و گفتگو با عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل کشور که به‌ شیراز سفر کرده بود، خطاب به وی و ترابی مدیرعامل شرکت ایرانسل منطقه جنوب کشور، اظهار کرد: ضمن تشکر از زحمات انجام شده، احصاء مشکلات ارتباطاتی مخابرات استان فارس، خصوصا کلانشهر شیراز، پیگیری و برنامه‌ریزی جهت حل مشکل عدم آنتن‌دهی در برخی از نقاط کمتر توسعه‌یافته شهرستان شیراز از اولویت‌های کاری ایرانسل باشد.

وی افزود: از اینکه مدیری جوان و خوشفکر در سمت مدیریت منطقه جنوب ایرانسل انتخاب شده و فعالیت دارند موجب خوشوقتی است و امیدواریم در سطح کشور از این نمونه جوانان خلاق و مبتکر در مدیریت‌هایتان بیشتر استفاده کنید.

پاک فطرت در ادامه اظهار کرد: جابه‌جای شهرستان‌های شیراز و زرقان و بخش ارژن که جزئی از شهرستان شیراز است، مملو از جمعیت و تراکم کارخانجات و تاسیسات مختلف می‌باشد که در هر نقطه از این شهرستان یا در هر باغشهری البته غیرمجاز نیز تعدادی جمعیت ساکن است که در تابستان‌ها هم حضورشان بیشتر هم هست و شرکت ایرانسل باید برابر تعهدات و خدماتی که به مشترکان خود دارد تلاش کند تمام جغرافیای استان فارس به ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته را تحت پوشش کامل شبکه ارتباطی قراردهد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیراز در ایجاد بستر فیبرنوری جزو اولین کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: در زمان تصدی بنده در شهرداری شیراز قرار شد بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر خط فیبر نوری در شیراز احداث و انتظار می‌رفت در ادامه نیز تقریبا تمام خیابان‌های اصلی شهر به این امکان زیرساختی مجهز شده باشد اما متاسفانه بنا به دلایلی بعد از اتمام حضور بنده در شهرداری این امر مهم با اشکالاتی مواجه شد که شهر شیراز به درستی و کامل از فیبرنوری برخوردار نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروزه ارتباطات به عنوان یک نیاز اساسی حتی قبل از سایر نیازهای جوامع اعم از شهری و روستایی مطرح است، لذا شاهد افزایش تقاضا در دورترین نقاط روستایی برای دریافت خدمات اینترنتی به روز هستیم. بنابراین توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی و بخش‌های تابعه نزدیک کلانشهرها ضروریست.

در این دیدار که آقایان جعفر قادری دیگر نماینده مجلس، حمید سلیمان‌پور، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، احسان اصنافی، شهردار شیراز، مهدی نصیری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولانی از مخابرات استان حضور داشتند و بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی مراکز مهم مدیریت شهر و استان و همچنین تعریف و توسعه فعالیت‌های مشترک فرهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی طرف قرارداد با شرکت ایرانسل منطقه جنوب بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مدیران عامل شرکت ایرانسل کشور و منطقه جنوب بر رفع مشکلات و اجرای تعهدات ارتباطاتی خود در برابر دستگاه‌های مجری و مردم قول مساعد دادند.


انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان