کد خبر: ۱۵۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۱

فرهنگ اسلامی، ملی و الهی ما مقدس است

خوشنود گفت: جبهه غرب و استکبار و مریدان آن ها در منطقه ، در یکی از ضعیف ترین دوران های خود رسیده اند. چرا که منفعت طلبی صرف کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و عدم پایبندی آنان به کشورهای هدف خود و از طرفی رشد و پیشرفت نیروهای مسلمان منطقه ، شرایط سیاسی منطقه را تغییر داده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،بهروز خوشنود مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز به مناسبت روز دوازدهم فروردین ماه  که به عنوان روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است گفت: یک ملت با اراده خود و به دور از دخالت بیگانه ، نسبت به امورات خود تصمیم می گیرد ، اصلاح می کند  می تواند به عنوان روز حاکمیت مردم مسلمان و مومن بر سرنوشت خویش تعبیر نماید.   در حقیقت ، جمهوریت نظام اسلامی بدین معنی است که ،  ارزش های اسلامی و انسانی را در جامعه جاری می سازد.

 وی با بیان اینکه  در سایه نعمت مردم سالاری دینی ، جوانان  به خصوص دانشجویان در راس تصمیم سازی کشور قرار دارند افزود:ایامی است که تغییراتی در راس مدیریتی سازمان صدا و سیما ایجاد شده و ما دلخوش به این بودیم تااشخاص انقلابی زمام امور را در دست گرفته  و بناست تحولی در عرصه سیاست گذاری ها ایجاد شود. اما متاسفانه همچنان رویه های سابق براین سازمان ادامه دارد. هنوز همان صدا و سیمای سلبریتی پرور را مشاهده می کنیم.

 خشنود اضافه کرد: تغییرات در سیاست ها به حدی نیست که بتوانیم بگوییم تحولات انقلابی صورت گرفته است. صدا و سیما باید محل تضارب افکار باشدصدا و سیما باید محل بیان مسائل مردم باشد.  محل بیان صدای مستضعفین باشد.  محل بیان مطالبات مردم باشد. اما مع الاسف این موارد یا دیده نمی شود یا بسیار کمرنگ است. 

وی با اشاره به فیلم هایی که اخیرا بر روی پرده سینماها اکران شده است که به جای فرهنگ سازی ، خود ضدفرهنگ هستند. همچنانی که فرهنگ ملی مان مهم است ، فرهنگ اسلامی و الهی مان ، مقدس است. مسائلی که امروز دغدغه دلسوزان فرهنگی کشور است ، از حفظ و صیانت از فرهنگ ملی به دغدغه حفظ و صیانت از فرهنگ اسلامی جامعه رسیده است. یعنی اگر استفاده نکردن از ادبیات سخیف را جزو فرهنگ ملی بدانیم ، آنقدر ابتذال در برخی فیلم های سینما بالا رفته که به زیر سوال بردن هویت سبک زندگی ایمانی و اسلامی رسیده است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز بیان کرد:جایگاه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد کجاست؟ اگر بناست رویه اینگونه باشد ، بهتر است شأن نظارتی این وزارتخانه را به خود مردم تفویض کنیم تا مردم بدانند فرهنگ عمومی و اسلامی شان صاحبی ندارد و خودشان از فرهنگ اسلامی و ایرانی خود صیانت کنند. متاسفانه ، فرهنگ مسئله ایست که سازمان های عریض و طویل مختلف با بودجه های کلان متولی آن هستند ، اما باز هم در این حوزه با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی با بيان اينکه در بحث سیاست خارجی ، بعد از گذر چند ماه از دولت سیزدهم ، حال مقامات خبر از نزدیکی توافق جدیدی با محوریت برجام می دهند اظهار کرد:  متاسفم اذعان دارم تا به امروز هیچ کدام از مفاد آن به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته نشده است. در دولت سابق ، یکی از بزرگ ترین انتقادات به روند مذاکرات آن بود که مردم از متن مذاکرات با خبر نیستند. مبادا مانند خط مشی دولت گذشته ، باز هم مردم نامحرم ترین شخص به امورات کشور خود هستند؟ آیا باز هم می بایست ، مردم مفاد قرارداد جدید را از زبان بیگانگان یا به تعبیری دشمنان بشنوند؟ قطعا در تراز یک نظام اسلامی نیست که متن توافق های آن را دیگران منتشر کنند. یکی از وظایف تیم مذاکره کننده ، شفاف سازی متن مذاکرات خواهد بود.

وی افزود: در حالی که عموم جامعه موارد توافق را گمانه زنی می کنند ، محل سوال و تامل است که تعداد موارد تحریمی که در زمان امضا برجام حدودا بیش از ۱۰۰مورد بوده و اکنون تقریبا به ۱۵۰۰ مورد رسیده است ، آیا قرار است همه موارد به صورت کامل لغو شود یا بخشی از آن؟ موضع صریح رهبر معظم انقلاب ، حضرت امام خامنه ای ، مد ظله العالی، و توقع مردم شریف ایران ، لغو کامل تحریم ها به صورت یکباره و به همراه راستی آزمایی بوده است. 

بنابه گفته خوشنود، موضع گیری های احساسی و شتاب زده تیم مذاکره کننده برای امضای توافق ، یاد گره زدن تمامی مسائل به خارج را برایمان زنده می کند. موضع رسمی رئیس محترم جمهور در دوران انتخابات و اذعان به فروش نفت به میزان قبل از تحریم ها یعنی 5/3 میلیون بشکه در روز ، خبر از حرکت به سمت خنثی سازی تحریم ها می دهد. اما متاسفانه علی رغم حرکت به سمت خنثی سازی تحریم ها و نیاز طرف مقابل به امضای توافق ، موضع گیری ها برخی مسئولین مردم را اندوهگین می سازد.

این مقام مسئول با بيان اينکه موضع صریح دانشجویان انقلابی درباره بحث مذاکرات و توافق هسته ای ، تحقق دقیق مطالبات رهبر معظم انقلاب به صورت کامل است گفت: یعنی تمامی تحریم ها لغو و راستی آزمایی صورت بگیرد و آمریکا تضمین های لازم جهت پایبندی به آن را آرائه دهد. اگر قرار نیست این موارد محقق شود ، پس به چه دلیلی در حال مذاکره هستیم؟ حال اگر قرار بر مذاکره است ، نباید تجربه یا بهتر است بگوییم عبرت برجام تکرار شود که 4 سال دیگر عزادار احیای برجام باشیم. راه حل اصلی رفع تحریم ها ، خنثی سازی تحریم هاست.

وی گفت: در بحث سیاست داخلی ، باید پرسید علت عدم تصویب شفافیت مالی نمایندگان مجلس چیست؟ مگر حقوق دریافتی شان چقدر است که از نظر و دیدگان مردم باید پنهان بماند؟ آقایان نمایندگان مجلس! با مردم صادق باشید. بگویید که آیا به دنبال شفافیت مالی خود در قبال مردم هستید یا خیر! آیا واقعا به آن اعتقاد دارید یا صرفا می خواهید با شعارش فخر بفروشید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با بيان اينکه  یکی از مطالبات اصلی مردم از مجلس یازدهم ، تصویب شفافیت آرا بوده است افزود: اشخاصی که امروز آنان را به عنوان نماینده مجلس می شناسید ، زمانی به عنوان کاندید انتخابات مجلس ، در جلسات بسیج دانشجویی شرکت کرده و به نوعی قول شفافیت آرا را داده اند و تصاویر و فیلم های آن نیز موجود است. 


وی افزود: حال که به زمان وفای عهد به مردم رسیده ، یا لسانا یا عملا می گویند ما مخالفیم! آقایان! این موضع 2گانه شما را باید چگونه تحلیل کنیم؟ چرا نمی خواهید رای تان شفاف شود؟ حق طبیعی مردم است که بدانند شما به عنوان نماینده به چه چیزی رای داده اید. چرا مردم را محرم خود نمی دانید؟ مردم باید بدانند که رای شما چیست تا نظارت عمومی بر عملکرد شما جاری باشد.

خوشنود با بیان اینکه  این گونه نیست وقتی مردم یک شخص را نماینده خود تعیین می کنند ، آن شخص هم بگوید دیگر کاری به کار من نداشته باشید ، هر گونه که خواستم عمل می کنم. هر مسئولی در نظام اسلامی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد که متاستفانه علی رغم این که رهبر معظم انقلاب ، قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ، نمایندگان مجلس را دعوت نمودند و به آنان تذکر قاطع دادند که به هیچ عنوان حق دخالت در امورات اجرایی را ندارند ، بر اثر بی توجهی بزرگواران ، حضرت آقا مجددا این تذکر را تکرار کردند. و این بدان معنی است که مطالبه رهبر انقلاب بر روی زمین مانده است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی نمایندگان استان فارس در برخی شهرستان ها حتی در انتصاب آبدارچی ادارات نیز دخالت می کنند. ما می توانیم نام آنان را اعلام کنیم ، اما بنا بر ملاحظه هایی دست نگه می داریم و هشدار می دهیم ، اگر بنا بر استمرار دخالت در انتصابات باشد ، بی شک جریان دانشجویی نام آنان را در تریبون نماز جمعه و در رسانه ها منتشر خواهد کرد. لذا نمایندگان مجلس شأن نظارتی خود را حفظ کنند و در امورات اجرائی و انتصابات دخالت نداشته باشند.

خوشنود گفت: در بحث عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم ، باید گفت تا به حال رویه مطلوبی داشته و دیگر شاهد تغییر قیمت ها به صورت لحظه ای نیستیم. 

وی با بیان اينکه روحیه مردمی حاکم بر دولت و انجام سفرهای استانی ، از موارد مسرت بخش برای جریان دانشجویی بوده است گفت سفر های استانی با عث شد که مشاهده کند دولت مستقیما با مردم مراوده می کند و حرف مردم را می شوند. روحیه جهادی رئیس جمهور محترم قابل ستایش است.

 مسئول بسیج دانشجویی گفت:علی رغم این که مطابق معمول ، هر مسئله ای وابسته به خوش آمد غرب و قراردادهای fatf و دیگر قراردادها می شد ، واردات واکسن کووید_19 و انجام واکسیناسیون عمومی ، از نمونه موفقیت ها و توانمندی ها بدون نگه داشتن منافع مردم برای توافق ها بوده است.

وی با اشاره به  بحث بین الملل ،افزود: جبهه غرب و استکبار و مریدان آن ها در منطقه ، در یکی از ضعیف ترین دوران های خود رسیده اند. چرا که منفعت طلبی صرف کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و عدم پایبندی آنان به کشورهای هدف خود و از طرفی رشد و پیشرفت نیروهای مسلمان منطقه ، شرایط سیاسی منطقه را تغییر داده است.

خوشنود در پایان تصریح کرد: در روزگاری که دو قطب شرق و غرب بر دنیا حکمرانی می کردند ، امروز قطب سومی تحت عنوان امت اسلامی تعیین کننده معادلات در جهان شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان