کد خبر: ۱۵۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

خدمت رسانی مراکز توانبخشی در فارس به افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم

سرپرست اداره کل بهزیستی فارس از خدمت رسانی مراکز توانبخشی اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس به افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم خبرداد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا هوشیار سرپرست اداره کل بهزیستی فارس در نشست خبری به مناسبت روز جهانی اتیسم گفت :دوم آوریل هر سال روز جهانی آگاهی از اُتیسم نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری افزایش دانش جامعه از این اختلال عصبی و رشدی است که با علائم عمومی شامل پرخاشگری، گوشه‌گیری، عدم تعامل اجتماعی، عدم ارتباط کلامی و غیرکلامی و مهارت های شناختی بروز می کند.

وی با بیان اینکه اگر این افراد قبل از شش سالگی در برنامه توانبخشی قرار بگیرند، تاثیر خدمات روی بیمار بیشتر و چشمگیر تر خواهد بود، گفت: در حال حاضر دو مرکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس در شیراز و یک مرکز در آباده جمعاً به ۲۰۰ نفر از این افراد خدمت‌ رسانی می‌کنند.

بنابه گفته هوشیار، اختلال طیف اتیسم از سنین کودکی قابل تشخیص است و سن طلایی تشخیص و آغاز درمان سه تا پنج سالگی است که توسط متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشکان اطفال انجام می شود.

 سرپرست بهزیستی فارس اظهار کرد: هم اکنون در مراکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس خدمات توانبخشی، کاردرمانی ،روانشناسی، گفتاردرمانی، مداخلات رفتاری آموزشی و مداخلات مشاوره ای و حمایتی به این افراد ارائه می گردد.

هوشیار با اشاره به شعار روز جهانی اتیسم(فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا هم گیر)، افزود: امیدواریم با همکاری همه دستگاه های مسئول در ارائه خدمت به این افراد و فراهم نمودن شرایط حضور آنها در جامعه شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم و به رسمیت شناخته شدن حقوق ایشان باشیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان