کد خبر: ۱۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس خبرداد:

اجرای برنامه های «مهمانی ماه خدا» و «روزه کله گنجشکی» در ماه مبارک رمضان

دوستدار با اشاره به تدارک ویژه معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس برای کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه مهمانی ماه خدا، روزه اولی ها و روزه کله گنجشکی برای فرهنگ سازی ماه مبارک رمضان در بین کودکان و نوجوانان استان فارسی برگزار می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طبق روال سال های گذشته برنامه هایی در حوزه  تذکر لسانی و دعوت به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در دستور کار داریم که ان شاالله در سراسر استان اجرایی و عملیاتی می شود.
علاوه بر آن و در جهت فرهنگ سازی برای این واجب الهی ویژه برنامه هایی در دستور کار قرارگرفته که با عنوان (مهمانی ماه خدا) اجرا می‌شود.

دوستدار حمایت استاندار فارس و مشارکت دستگاه های مختلف در این برنامه ها را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد:  به لطف خدا مجموعه استان در موضوع مسائل فرهنگی و اجتماعی حساسیت و اهتمام  ویژه دارند و حتما با این اهتمام شاهد کارهای ماندگاری خواهیم بود.
وی به برنامه های فرهنگی در طول ماه مبارک رمضان  اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های متنوعی برای دختران ۹ساله تمام قمری و پسران ۱۵ سال  به عنوان «روزه اولی ها» طراحی شده که روزانه یک چالش، رویداد و برنامه  های تعاملی خاصی را در کنار روزه خود تجربه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گروه‌های مخاطب ما نوجوان های تازه به سن تکلیف رسیده هستند که اولین سال روزه خود را تجربه می کنند.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس از برگزاری ویژه برنامه مخصوص کودکان در طول ماه رمضان خبر داد و افزود: سنت حسنه ای بین خانواده های متدین ایرانی و عالمان دینی به عنوان روزه کله گنجشکی برای کودکانی که به سن تکلیف نرسیده بودند، وجود داشته است بنابراین طرحی با این عنوان در مجموعه معاونت اجتماعی مطابق سال گذشته برگزار می شود.

دوستدار با بیان اینکه کودکان استان فارسی با ثبت نام در سامانه  http://mahenoor.ir/ از برنامه های روزانه استفاده کنند، گفت: برای شرکت کنندگان در این طرح ها، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شده و در پایان نیز طرح «جشن سپاسگزاری به درگاه خدا» اجرا می شود و  شرکت کنندگان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ماه رمضان
نظرات بینندگان