کد خبر: ۱۵۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

کلاهبرداران ۲۸ میلیاردی در دام پلیس فارس گرفتار شدند

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید. 

کلاهبرداران 280 میلیاردی در شیراز به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باندی که به بهانه سرمايه گذاري در شرکت هاي بورس خارجي مبلغ 280 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. 

سردار رهام بخش حبیبی، اظهار داشت: در پي دریافت شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر اینکه توسط افرادی به بهانه سرمايه گذاري در شرکت هاي بورس خارجي مورد فریب و کلاهبرداری قرار گرفته اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان با ترفندهاي مختلف وعده دريافت سود کلان در بازه زماني کوتاه مدت از طریق شرکت های سرمایه گذاری بورس خارجی را به مال باختگان داده و با اغفال و دريافت وجه، از آنها کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فارس با اقدامات فنی، علمی و پلیسی شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند 5 نفره شدند.

سردار حبیبی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری از 59 نفر از شهروندان به مبلغ 280 میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد:  شهروندان فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و از هرگونه فعالیت اقتصادی که متولیان آن ادعاهای درآمدی غیر عادی در مدت زمان کوتاهی را دارند، اجتناب کنند.

کلاهبرداری از شهروندان شیرازی با رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد. 

 حشمت سلیمانی ، اظهار داشت: طی گزارشی به پلیس فتا استان فارس مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید بانکی جعلی اقدام به کلاهبرداری از چند شهروند شیرازی کرده است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که  متهم با مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها اقدام به خرید وسایل به خصوص پوشاک می‌نماید و پس از ارائه یک رسید جعلی بانکی محل را ترک و فروشندگان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند که پولی به حسابشان واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

سلیمانی ادامه داد: برابر اظهارات شکات و برررسی‌های فنی به عمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از محله های شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرد، گفت: این متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 50 میلیون ریال از 3 نفر دیگر کرده است.

این مقام انتظامی در فارس از عموم مردم خواست تا سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

تیر سارقان به سنگ خورد / دستگیری باند سارقان منزل در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: با اقدام به موقع پلیس، اعضای باند 4 نفره سارقان منزل در این شهرستان دستگیر شدند. 

 محمدهاشم قسام ، اظهار داشت: در پی دریافت خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر تردد مشکوک خودرویی در یکی از محله های شهر، بلافاصله ماموران کلانتری 12 معلم به محل اعزام شدند.

وی افزود: راننده خودرو که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، از صحنه متواری شد که پس از ساعتی تعقیب و گریز، ماموران خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در حین تعقیب و گریز، یکی از سارقان به صورت سطحی مجروح و حال عمومی وی رضایت بخش می باشد، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی، راننده و سه سرنشین خودرو که همگی اعضا یک خانواده بودند، برای تحقیقات تخصصی به مقر انتظامی منتقل شدند.

 قسام از کشف تعدادی آلات و ادوات بکارگیری در سرقت و 50 میلیون ریال وجه نقد در بازرسی از خودرو خبر داد و گفت: متهمان برای شناسایی نشدن هویت، همزمان از 3 جفت پلاک بر روی خودرو استفاده کرده بودند که شماره یکی از پلاک ها در سامانه پلیس موجود نبود و یکی دیگر از پلاک ها نیز سابقه سرقت از شهرستان شیراز را داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه متهمان دارای سابقه سرقت هستند، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس از متهمان آغاز شده است.

دستگيري 2 سارق اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی كوه چنار از دستگيري 2 سارق اماکن خصوصی با 25 فقره سرقت خبر داد. 

  لطف الله محمدی، اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه چنار ،بررسي موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزي و به کار گيري گشت هاي نامحسوس 2 تن از سارقان سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در عملياتي غافلگيرانه آن ها را دستگیر کردند.

 محمدی گفت: در بازجويي به عمل آمده توسط ماموران، سارقان دستگیر شده به 25 فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده شهرستان کوه چنار اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه سارقان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف کالاي ميلياردي قاچاق در کوار

فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك دستگاه خودرو پژو 405 و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال خبر داد. 

 سید رحمان هاشمی ، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان كوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 75 دستگاه ماساژور برقی و ۱۳۰ عدد شارژر مربوط به ماشین خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان كوار با بيان اينكه در اين راستا يك متهم دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 4 ميليارد ريال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد. 

 اسماعيل زراعتيان ، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی كازرون هنگام گشت‌زنی در بخش خشت به يک دستگاه موتورسیکلت كه به صورت بلاصاحب رها شده بود، مشکوک شدند.

وي عنوان كرد : پس از استعلام های لازم مشخص شد موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت می باشد.

 زراعتيان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست،تمام نکات ايمني را براي نگهداشت وسايط نقليه بکار ببندند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن110  به پليس  اطلاع دهند.

كشف كالاي قاچاق ميلياردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف محموله كالاي قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 100 ميليون ريال خبر داد. 

 مهدی جوکار، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسي به 5 دستگاه خودرو سبک مظنون و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل 3 هزار و 100 عدد انواع نوشیدنی خارجی، یک هزار و 340 عدد قفل آویز، 785 عدد انواع چاقوی آشپزخانه،700 عدد بسته قهوه،500 عدد دسته کلید،130عدد انواع اسباب بازی و 9 طاقه پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی را كشف کنند.

 جوکار با بیان اینکه در این رابطه 6  متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش اين محموله هاي قاچاق 3 میلیارد و 100 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند.

کشف میلیاردی كالاي قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید ازکشف يازده میلیارد ريال انواع کالای قاچاق دراین شهرستان خبرداد. 

 مراد صارمي، گفت : ماموران اين فرماندهي در حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان و اجراي طرح مقابله با قاچاق دو دستگاه خودرو را به دليل كشف بار قاچاق توقيف كردند.

وی افزود : ماموران در بازرسی از خودروها تعدادي لوازم خانگی قاچاق شامل يك دستگاه تلويزيون 85 اينچ، یک دستگاه کولر گازي،یک عدد پمپ باد،دو دستگاه جاروبرقی،قهوه ساز ،ضبط تصویری خودرو، دو عدد مانیتور ، آسیاب برقی،خردکن، جاروبرقی شارژی  و یک دستگاه ماشین ظرفشویی كه همگي قاچاق و فاقد مدارك قانوني بودند را كشف و ضبط نموده اند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه دو دستگاه خودرو در اين رابطه توقيف و کارشناسان ارزش ریالي کالاهای مکشوفه را يازده میلیارد ريال برآورد کرده اند افزود : در اين رابطه پرونده قضايي تشکیل و به همراه 2 نفر متهم دستگيرشده  تحويل مراجع قضایی گرديد.

کشف خودرو سرقتی با هوشیاری ماموران پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف خودرو سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد. 

 فرشید زینلی، اظهار داشت:: ماموران پاسگاه انتظامی سیوند حین گشت در سطح حوزه استحفاظی جهت بررسي واژگونی خودرو پراید که از طریق مرکز فوریت های پلیسی110 به آنها اعلام شده بود به محور اصلي روبروی شهر استخر در دو راهی ارسنجان- مرودشت اعزام شدند.

وی افزود : با دقت عمل و هوشیاری گشت پاسگاه انتظامی سیوند و پس از استعلام از سامانه مشخص شد این خودرو 48 ساعت قبل از شهرستان های اطراف به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه خودرو مسروقه به پارکینگ منتقل شد، خاطر نشان کرد: تلاش در جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان