کد خبر: ۱۵۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مهم ترین مصوبات شورای شهر شیراز در پنجاه و چهارمین صحن علنی؛

متروی شیراز به مدت ۴ روز برای دانش آموزان رایگان شد

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با طرح شهرداری شیراز مبنی بر رایگان شدن چهار روزه قطار شهری برای دانش آموزان موافقت کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، شورائیان با  طرح شهرداری مبنی بر رایگان شدن مترو برای دانش آموزان به مدت ۴روز موافقت کردند. 

در این جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص استفاده رایگان دانش آموزان از خدمات حمل و نقل ریلی(مترو) به مدت 4روز (14 الی 17 فروردین ماه 1401 ) ، با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و تصویب شد.

در لایحه مذکور، به شهرداری شیراز اجازه داده می شود به منظور مساعدت و تسهیل در امر حضور به موقع و با آرامش دانش آموزان با توجه به بازگشایی حضوری مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی،به مدت 4 روز استفاده از خدمات مترو را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد .

اعضای شورای شهر شیراز همچنین شهرداری شیراز را مکلف کرده اند که ۱۱ مجموعه کارگاهی چند منظوره با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای در فضایی مناسب و به صورت متحدالشکل جهت توانمندسازی و مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در مناطق ۱۱ گانه با اولویت مناطق ۱۰-۹-۷ - ۳ -۲ تأمین مکان مناسب نماید.

شورائیان با توجه به توصیه و سفارش‌های مستمر مقام معظم رهبری و پیرو فرمایشات ایشان درخصوص شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، مبنی بر حمایت و کمک به شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تولید و دستاوردهای علمی شرکت‌های دانش بنیان، شهرداری شیراز را مکلف کرد کلیه نیازمندی‌های خود در حوزه مدیریت شهری را که امکان تهیه آن از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد، با اولویت از آنها تأمین کند

البته شهرداری مکلف است ظرف مدت دو هفته پس از ابلاغ مصوبه با تشکیل کارگروهی متشکل از سه نفر از اعضای شورا به انتخاب کمیسیون محرومیت زدایی و مدیران شهرداری (به انتخاب شهردار) لایحه‌ای به منظور بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در شهر شیراز جهت تحق در شعار سال ۱۴۰۱ تهیه و به شورا ارائه کند.

 در این جلسه همچنین مقرر گردید طرح کمیسیون نامگذاری شورا با موضوع (نامگذاری معبر بی نام معروف به زیمنس منشعب از بلوار آیت اله سید محمود علوی در محله گویم به نام خیابان «کارآفرین»)، ارسالی از کمیسیون مذکور، با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی و به کمیسیون مذکور اعاده گردد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان