کد خبر: ۱۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از كشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در لارستان تا توقیف محموله ۶ هزار ليتری گازوئیل قاچاق در خرامه

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

كشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 32 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در این شهرستان خبر داد.

 سید محمد یوسفی ، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در راستای مقابله جدی با پدیده قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حين گشت‌زنی در حوزه استحفاظي به یک دستگاه کامیون تانكردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از بازرسی از این کامیون مقدار 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصريح كرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت‌هاي مکشوفه 6 میلیارد ریال برآود شده است.

 یوسفی ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس، از عموم شهروندان خواست در صور ت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

افزایش 70  درصدی کشفيات سرقت‌ها درکوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از تمهیدات ویژه برای پیشگیری از وقوع سرقت در ايام نوروز خبر داد و گفت: آمار وقوع سرقت در سطح شهرستان 13 درصد کاهش یافته است.

 لطف‌الله محمدی ، اظهار داشت: پلیس در ایام تعطیلات نوروز با هدف ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان اقدام به اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرائم علی‌الخصوص سرقت کرده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار وقوع سرقت در سطح شهرستان  13 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه در این مدت 50 فقره سرقت کشف شده‌ است، تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 70 درصدی کشفيات انواع سرقت  در سطح شهرستان بوده‌ایم.

 محمدی تعامل خوب مردم و سایر دستگاه‌ها با پلیس را زمینه‌ساز این توفیقات دانست و خاطر نشان کرد: پلیس با استفاده از تمام ظرفیت خود به صورت شبانه‌روزی با اجرای گشت‌های هدفمند درصدد است تا رضایت‌مندی شهروندان را به دست آورد.

كشف 20 تن چوب بلوط قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه وانت نيسان و كشف 20 تن چوب قاچاق توسط ماموران پاسگاه تنگ چوگان این شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه تنگ‌چوگان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی از دپو مقدار زيادي چوب قاچاق مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك دستگاه وانت نيسان كه در حال بارگيري چوب قاچاق بود توقيف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو و پاكسازي از آن محل مقدار 20 تن چوب جنگلي قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راننده و سرنشين براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

 زراعتيان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش چوب‌هاي مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: قطع درختان و به تاراج بردن منابع ملی تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد و پليس با متخلفان برابر قانون برخورد قاطع مي‌كند.

کاهش 25 درصدی سرقت و افزایش 53 درصدی دستگیری سارقان درمهر

فرمانده انتظامی مهر از كاهش 25 درصدي وقوع سرفت‌ها با هوشياري ماموران اين فرماندهي در ايام نوروز خبر داد.

 بهادر رزمجوئی در این‌باره اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز ماموران اين فرماندهي با هدف برقراري نظم و امنيت برای شهروندان، اقدام به اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع سرقت کردند.
وی تصريح کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار وقوع سرقت‌ها در سطح شهرستان 25 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه در این مدت 23 سارق شناسایی و دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 53 درصدی دستگیری سارقان بوده‌ایم.

 رزمجوئی ضمن توصیه به شهروندان از آنان خواست با رعایت هشدارهای پلیس و خود مراقبتی راه هرگونه سرقت را از سارقان سلب کنند.

تشریح عملکرد پلیس فیروزآباد در ایام نوروز 1401

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اقدامات این فرماندهی را در ایام نوروز 1401 تشریح کرد.

 مهدی جوکار ، بيان كرد: ماموران انتظامی این شهرستان در ایام نوروز سال جاری موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال، کشف 10 فقره کلاهبرداری‌های رایانه‌ای به ارزش يك میلیارد و 300 میلیون ریال، جمع‌آوري 12 نفر معتاد متجاهر، کشف 980 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال، کشف 15 فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی و دستگیری 17 نفر در این رابطه و کشف 50 کیسه آرد قاچاق شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: در اين ايام همچنین ماموران پليس موفق به کشف 3 دستگاه موتورسیکلت، 2 دستگاه دوچرخه و يك دستگاه خودرو سرقتی نیز شده‌اند.
 جوکار خاطر نشان کرد: مبارزه با ناامنی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس اين شهرستان است و نیروی انتظامی با تمام توان با این موضوعات برخورد قاطع خواهد کرد.

توقیف محموله 6 هزار ليتری گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از توقیف محموله 6 هزار ليتری گازوییل قاچاق خبر داد.

 زمان‌اله کریمی در تشريح اين خبر بيان كرد: مأموران یگان امداد شهرستان خرامه حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتي، به یک دستگاه كاميون تانكردار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی اين كاميون موفق شدند 6 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

 کریمی با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش سوخت‌هاي مكشوفه را يك میلیارد و 320 میلیون ريال برآورد كرده‌اند.

توفیقات پلیس فسا در طرح نوروز

فرمانده انتظامی فسا با تقدیر از همراهی مردم با خادمان خود در انتظامی اين شهرستان، کشف 402 کیلوگرم انواع مواد مخدر را از عمده ترین اقدام پلیس در نوروز 1401 عنوان کرد.

 محمدهاشم قسام در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستاي برقراری نظم و ايجاد محيطي امن در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، اقدامات پلیس در حوزه‌های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص تشدید شد.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال 1401 با راه اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس، تعداد 60 نفر سارق دستگیر و 94 فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، اماکن خصوصی و منزل کشف که اموال مکشوفه نيز به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی به آمار کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مقدار 402 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مدت گفته شده کشف و 64 نفر قاچاقچی و خرده فروش نیز دستگیر شده اند.

 قسام کشف 10 قبضه سلاح غیرمجاز را از دیگر اقدامات پلیس در نوروز 1401 عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

ناکامی قاچاقچیان احشام در خنج

جانشین فرمانده انتظامي خنج از کشف 52 رأس گوسفند قاچاق به ارزش يك میلیارد و 600 میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 بهمن مهرزاد بيان كرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی خنچ هنگام کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.
وي ادامه داد: در بررسی‌های اوليه مشخص شد این خودرو حامل 52 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل می‌باشد.

جانشین فرمانده انتظامي خنج با بيان اينكه كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را يك میلیارد و 600 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

کشف موتورسیکلت مسروقه در خنج

جانشین فرمانده انتظامي خنج از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران اين فرماندهي خبر داد.

 بهمن مهرزاد ، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خنج هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظي به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاك و بدون صاحب مشکوک شدند.

وي عنوان كرد: ماموران در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور سابقه سرقت از شهرستان قیروکارزین دارد.

جانشین فرمانده انتظامي شهرستان خنج با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، به شهروندان توصيه كرد: موتورسيكلت خود را به لوازم ايمني نظير قفل سوئيچي، قفل فرمان و ساير وسايلي که از حركت و يا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگيري مي‌کند مجهز کنند.


توقيف وانت پيكان و كشف لوازم خانگي قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی خنج گفت: در بازرسي از يك دستگاه وانت پیکان انواع لوازم خانگي قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال كشف شد.

 بهمن مهرزاد ، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 5 دستگاه لوازم خانگي خارجي قاچاق از نوع تلويزیون، گاز صفحه‌ای و ماشین لباسشویی كشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بيان اينكه برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله مکشوفه 2 میلیارد و 500 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف 72  عدد پنل و موتور کولرگازی قاچاق درشیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف 72 عدد پنل و موتور کولرگازی قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعی ، بيان كرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته مأموران کلانتری 27 گلستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۳۶ عدد پنل و ۳۶ دستگاه موتور اسپیلت گازی خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی را کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را 3 میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند.

کشف كود مایع قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک هزار و 250 لیتر کود مایع قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی قلاتویه این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسي انجام شده از اين خودرو یک هزار و 250 لیتر کود مایع قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي کشف شد.

 نوشاد با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي توسط پليس آباده

فرمانده انتظامي آباده از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگيري 13 معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد.

 سيد ابوالفضل مسعودي ، اظهار داشت: در راستاي مطالبات عمومي و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز، مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 13 خرده فروش و معتاد، 15 كيلو و 315 گرم انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده تصريح كرد: دستگيري 18 سارق و كشف 19 فقره انواع سرقت‌ها، كشف يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه و دستگيري يك سارق دراين خصوص، كشف 2 هزار ليتر گازوئيل قاچاق، كشف تعدادي لوازم خانگي قاچاق به ارزش 2 ميلياردريال و توقيف 12 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف در اين خصوص از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها مي‌باشد.

 مسعودي به دستگيري يك متهم و کشف 3 فقره پرونده اعم از کلاهبرداري، جرايم رايانه‌اي و جرايم مالي اشاره كرد و افزود: اجرای اين طرح‌ها در شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و پليس با هنجار شكنان برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 145درصدی وقوع سرقت در این شهرستان خبر داد.

 قربانعلی روستا ، در تشریح این خبر بيان كرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، در ایام نوروز طرح ارتقاء به اجرا در آمد.

وي با بيان اينكه در اجرای این طرح 16نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار با كشف20 فقره انواع سرقت دستگير شدند، گفت: كشف يك كيلو و 882 گرم انواع مواد مخدر و جمع‌آوري و دستگيري 11 نفر معتاد وخرده فروش از ديگر نتايج اين طرح بود.

فرمانده انتظامی قیروکارزین از معرفی متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در اين زمینه را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام كنند.

کشف 2 تن گياه دارويي قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان از کشف 2 تن گیاه دارويی قاچاق از نوع گاوزبان به ارزش 600 ميليون ريال خبر داد.

 حسين اكبرپوربیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالا، ماموران کلانتری شهر ايج حين گشت زني در حوزه استحفاظي به 2 دستگاه وانت نيسان حامل بار مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها 2 تن گیاه دارويی قاچاق از نوع گاوزبان كشف و رانندگان نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان با بيان اينكه كارشناسان ارزش گياهان دارويي كشف شده را 600 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: رانندگان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در مرودشت

فرمانده انتظامي مرودشت از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در اين شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشریح اين خبر بيان كرد: برابر خبر دریافتی از سامانه 110 مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در سطح حوزه استحفاظی کلانتری 12 بعثت شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود:ماموران کلانتری 12 بعثت پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی یک نفر سارق را شناسایی و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:در بازرسی از محل اختفای متهم دستگیر شده موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه سارق در بازجویی های اولیه به سرقت اعتراف کرد،افزود:متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان