کد خبر: ۱۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

امداد رسانی به ۶۰۳ حادثه دیده نوروزی در استان فارس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی امدادگران و نجاتگران جمعیت فارس به ۶۰۳ حادثه دیده امدادرسانی و جوانان نیز به ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی راهنمایی کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: در عملیات و خدمات امداد و نجات این جمعیت از ۱۷۳ مورد حادثه به وقوع پیوسته در طول اجرای این طرح، ۱۰۶ مورد از حوادث جاده ای، ۱۶ مورد شهری، ۲۵ مورد کوهستان، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۲ مورد آتش سوزی جنگ و مرتع و ۲۱ مورد نیز در قالب خدمات حضوری بوده است.

وی افزود: در این مدت ۶۰۳ تن در استان فارس حادثه دیده اند که از این میان ۴۹۸ تن در جاده، ۵۳ نفر در کوهستان، ۲ مورد در حادثه زلزله، یک نفر در آتش سوزی جنگل و مراتع و ۲۲ مورد در حادثه شهری حادثه دیده اند؛ همچنین ۲۵ نفر از خدمات حضوری و ۲ تن نیز از خدمات مناسبتی جمعیت هلال احمر فارس بهره‌مند شدند.

به گفته این مقام مسئول، در مجموع این حوادث ۱۰۳ تن نجات یافتند که ۸۳ تن توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۲۰ تن نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: ۱۸۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث و به کارگیری ۱۲۴ دستگاه آمبولانس اتفاده شد.

درویشی گفت: ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی از خدمات بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان در فارس بهره‌مند شدند که ۲۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این طرح اطلاع رسانی و آموزش کرونا دریافت کردند.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار و ۹۰۰ مسافر نیز از خدمات اطلاع رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز، ۴۱ هزار و ۸۰۲ مسافر از خدمات راهنمایی، ۱۹ هزار و ۴۹۷ مسافر از آموزش مهارت ترافیکی، ۸۳ هزار و ۳۱۳ کودک از فضای دوستدار کودک، ۴ هزار و ۱۰۳ مسافر از خیمه‌های نماز استفاده و ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن نیز به پویش بهبود رفتار‌های ترافیکی (بهرفت) پیوستند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس، علاوه بر اینکه ۲ هزار و ۱۵۲ اقلام فرهنگی بین مسافرین نوروزی توزیع شد، ۱۷ هزار و ۳۱۷ تن به پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما پیوستند و ۹۵۲ آموزش مخاطرات نیز به مسافران ارائه شد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، هلال احمر
نظرات بینندگان