کد خبر: ۱۵۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

اعلام برنامه های بسیج هنرمندان فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی در بازه زمانی 19 تا 26 فروردین‌ماه جاری برگزار خواهد شد، به تشریح برنامه‌های این سازمان بدین مناسبت پرداخت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز، 16 فروردین در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در تقویم رسمی کشورمان سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی، 20 فروردین‌ماه به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی با یادآوری اینکه همچنین این روز به نام روز قشر بسیج هنرمندان نامگذاری شده است، افزود: در سال جاری هفته هنر انقلاب اسلامی در بازه زمانی 19 تا 26 فروردین‌ماه خواهد بود که در این بازه برنامه‌های متعددی در سطح استان فارس اجرا خواهد شد.

میکائیلی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، ستاد متمرکزی با حضور سازمان بسیج هنرمندان و سایر نهادهای فرهنگی در استان تشکیل شده است، گفت: در این ستاد با تمرکز بر مسائل و مزیت‌ها و نیازهای برآمده از زیست بومی فرهنگی و اجتماعی استان، یکسری تولیدات و برنامه‌های هنری طراحی شده‌اند که در هفته هنر انقلاب اسلامی اجرا خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس محور برنامه‌هایی که قرار است توسط این سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی و همچنین در طول سال جاری اجرا می‌شوند را مردم‌محور، مسئله‌محور، محصول‌محور و اثربخش اعلام کرد و گفت: همچنین در برنامه‌های خود توجه ویژه‌ای به اجرایی کردن شعار سال به خصوص در حوزه اقتصاد هنر خلاق با نگاه گفتمان‌سازی و ایجاد برنامه‌ریزی کامل خواهیم داشت.

وی، توجه ویژه به نظام برنامه‌ریزی و هماهنگ در فعالیت‌های هنری بر اساس استعدادهای بومی استان فارس، توجه جدی به افزایش ضریب نفوذ جامعه هنری در جهت نقش‌آفرینی در ابعاد گوناگون اجتماعی فرهنگی و هنری، ارائه الگوی مناسب جهت نظام تربیت هنرمند انقلابی بر اساس شاخص‌ها و مؤلفه‌های هنرمند انقلابی با ایجاد باشگاه رشد و توانمندسازی هنرمندان متعهد و جوان انقلابی استان فارس، معرفی چهره‌های شاخص هنری اثرگذار در جامعه به خصوص در فضای مجازی با ارائه الگوهای مناسب بومی و منطقه‌ای و تبیین مبانی هنر انقلاب اسلامی با محوریت گفتمان رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی را از رویکردهای سازمان بسیج هنرمندان فارس اعلام کرد.

میکائیلی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هر ساله بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی شهید شاخص هنرمند سال است، گفت: هر ساله یک شهید هنرمند به عنوان شهید شاخص هنرمندان استان فارس معرفی می‌شود که امسال شهید مهدی اثنی‌عشری که شاعر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس بودند به عنوان شهید شاخص هنرمند استان انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بدین مناسبت بیش از 500 برنامه عمومی توسط این سازمان در سطح استان فارس اجرا خواهد شد که از این تعداد 40 برنامه شاخص خواهد بود.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌های فارس با دبیری فرمانداران خبر داد و گفت: جلسه‌ای نیز با حضور دستگاه‌های فرهنگی شیراز برای تقسیم کار در فرمانداری بدین مناسبت تشکیل شد. همچنین در اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به شهر جدید صدرا به عنوان پایگاه فعالیت‌های ویژه هنرمندان با توجه به نگاه زیست بوم و استعدادهای رشد جمعیتی داریم. 

میکائیلی برگزاری اولین جشنواره چهار فصل «طوبی» در شهرستان نی‌ریز را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی فارس اعلام کرد و گفت: این جشنواره در رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، سرود و فیلم برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، اجرای طرح «هر مسجد یک هنرمند» در سراسر استان، عطرافشانی قبور شهدای گمنام، گلباران آرامگاه حافظ و عطرافشانی قبور مشاهیر هنرمند در آرامگاه حافظیه شیراز، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان هنرمند، تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر فارس در چهار دهه اخیر در رسته‌های هنرهای آیینی، خوشنویسی، تجسمی، شعر و...، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «گلبانگ هنر»، اجرای برنامه «دیوارنگاره هنر انقلاب» در شیراز و صدرا، اکران فیلم‌ها و مستندهای شهید آوینی در سینماهای شیراز و رونمایی از آلبوم و کتاب 120 شهید هنرمند فارس را از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

به گفته وی، رونمایی از دیوان شعر شهید مهدی اثنی عشری، شهید شاخص هنرمند استان فارس، تشکیل کارگروه یادواره شهدای استان فارس، تجلیل از هنرمندان دستگاه‌های اجرایی استان، برپایی نشست مطالبه‌گری با قانون‌گذاران و نشست صمیمی هنرمندان با استاندار و امام جمعه و فرمانده سپاه فجر، برگزاری آیین افتتاح نمایشگاه دائمی آثار برگزیده کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» که در سال گذشته برگزار شد، اعلام فراخوان جشنواره «نغمه روستا» ویژه گروه‌های سرود و تئاتر استان و گرامیداشت یاد شهدای رهپویان وصال با نگاه هنری از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان در استان هستند.

میکائیلی بیان کرد: علاوه بر این‌ها برگزاری گفتمان هنر انقلاب اسلامی به صورت حضوری و مجازی با هنرپژوهان و هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان، افتتاح خانه بانوان هنرمند استان فارس، اجرای بیش از 50 ساعت برنامه در رادیو و تلویزیون همراه با میزگرد تخصصی هنر به صورت زنده با حضور مسئولان و هنرپژوهان، برگزاری جشنواره «رواق هنر» در شهر جدید صدرا، نامگذاری میادین و بلوارهای سطح شهر شیراز و فارس به نام شهدای هنرمند و ضیافت افطار هنرمندان انقلابی هم از دیگر برنامه‌های ما در هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.

وی همچنین از اکران و نقد دو فیلم «زخمی عشق» و «یکی بود یکی نبود» با محوریت مدافعان سلامت، رونمایی از آثار هنرمندان استان فارس در سراسر استان، برگزاری مراسم ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با مبالغ جمع‌آوری شده از فروش آثار اهدایی هنرمندان استان، تجلیل از چهره‌های شاخص هنری فارس، انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های هنری برای اجرای طرح تجلیل و تکریم از دانشجویان هنرمند بسیجی و همچنین حمایت از مقالات علمی منتشر شده توسط آنان، رونمایی از آلبوم موسیقی خوانندگان انقلابی، اجرای جشنواره آوای مدرسه، برگزاری تورهای گردشگری ویژه هنرمندان و سرکشی هنرمندان از اردوهای جهادی که در حال ساخت و مرمت منازل نیازمندان هستند، طی هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.


انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان