کد خبر: ۱۵۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
​سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خبر داد:

​​اتصال ۲۴۴۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۲۴۴۰ نفر از روستاییان استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۱۴ روستا و با اعتبار۸۰ میلیارد ریال خبر داد.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سرویس حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با ایجاد دو سایت فول تکنولوژی و ارتقای چهار سایت دیگر، دسترسی شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۱۴ روستای دیگر استان فارس با جمعیت ۸۴۰۰ نفر فراهم شده است.

وی روستاهای جدید متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات را روستاهای کدیان و دهنو از توابع شهرستان لامرد، روستای فرشته جان از توابع شهرستان لارستان، روستای چاه کربلایی حسن خانی از توابع شهرستان جهرم، روستاهای کوهنجان، خیرآباد، کتک، جوادیه، جلودر، حسن آباد جلودر و علی آباد سالار از توابع شهرستان ارسنجان و روستاهای عزآباد و سرآباد از توابع شهرستان مرودشت جمعاً با جمعیت ۷۰۶۰ نفر در قالب ۲۰۶۰ خانوار و از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد.

سلیمان پور همچنین از اتصال روستای اشگرد از توابع شهرستان مرودشت توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات، با جمعیت ۱۳۴۰نفر در قالب ۳۸۰ خانوار و از محل منابع توسعه ای این اپراتور خبر داد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ تحت عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" مزایای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را ایجاد فرصت های جدید برای رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بر پایه فناوری ذکر کرد.


انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان