کد خبر: ۱۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
با مشارکت آگاهانه مردم فارس؛

آمار واکسیناسیون کرونا از مرز ۸ میلیون دُز عبور کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تزریق بیش از هشت میلیون دُز واکسن کرونا در استان فارس، خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عباس رضائیان زاده  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، از مشارکت مردم فارس در اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس تقدیر کرد و گفت: با همکاری سازنده مردم استان فارس از ابتدای پروژه ملی واکسیناسیون علیه کروناویروس که تا کنون نیز ادامه داشته است، بیش از هشت میلیون دز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده است.

وی این سطح از ایمن سازی طی ماه های اخیر را دارای نقشی موثر در مدیریت بهتر این بیماری و کاهش پیامدهای ناگوار آن عنوان کرد که با تلاش شبانه روزی مجموعه سلامت استان، حمایت مسوولان ارشد استان، همکاری سازمان ها و ادارات، همراهی اصحاب رسانه و همچنین مشارکت آگاهانه مردم استان، محقق شده است.

رضایئان زاده در ادامه با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر دز واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق دُزهای سه گانه واکسن کرونا در فارس به ترتیب به ۹۳ و چهار دهم درصد در دُز اول، ۸۷ و چهار دهم درصد در دُز دوم و ۴۷ و ۹ دهم درصد در دُز سوم رسیده است که از استقبال مناسب مردم استان از این اقدام سلامت محور و حضور در مراکز و پایگاه های واکسیناسیون علیه کروناویروس حکایت دارد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت دُز سوم واکسن کرونا را اولویت مهم کنونی برای ایجاد ایمنی در جامعه دانست و اظهار کرد: طولانی شدن دوران همه گیری و گذشت مدت زمان حدود یک سال از آغاز برنامه واکسیناسیون، لزوم تقویت ایمنی اعضای جامعه در برابر این بیماری با تزریق دزهای دوم و سوم واکسن را ضروری ساخته است که از مردم استان دعوت می شود در این گام مهم مبارزه با کرونا نیز همراه مجموعه بهداشت و درمان و حامی سلامت خود باشند.

رضائیان زاده تاکید کرد: لازم است در کنار توجه به تزریق واکسن کرونا، با جدیت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنیم تا با کمک هم بتوانیم در مهار این بیماری سهیم شویم.

ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، علت های فوت جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان