کد خبر: ۱۵۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد:

راه اندازی ساختمان انجمن حمایت زندانیان ظرف یکماه آینده

بحرینی با تاکید بر راه اندازی ساختمان انجمن حمایت زندانیان گفت: تمام تلاش خود را بکار گیرید تا ظرف یکماه آینده ساختمان انجمن حمایت افتتاح شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز در اولین جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در انجمن حمایت، گفت: این اقدامات با نیت خیر و دلسوزی  صورت گرفته و اجر معنوی همه دست اندرکاران در نزد خدا محفوظ می باشد.

وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغالزایی گفت: خدمت به اقشار آسیب دیده اجتماع به ویژه خانواده های نیازمند زندانیان اولویت دستگاه قضایی است اگر مشکلات زندانیان و خانواده های آنان با همکاری دستگاه های حمایتی و متولی اشتغال حل نشود  بدنه جامعه متزلزل می شود.

بحرینی افزود: فرد مجرم، امنیت و آرامش جامعه را برهم می زند باید متنبه شود و با شرکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سالم به جامعه را فراهم کند اما خانواده وی مستوجب مجازات نیست و این خانواده ها باید حمایت مادی و معنوی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار داشت: هرچند همه همکاران در سال گذشته به دنبال تامین منابع پایدار و درآمدزایی برای خانواده ها بودند و تمام تلاش خود را صرف خدمت رسانی به این قشر آسیب دیده کرده اند اما در سال جدید خدمات باید با عزم بیشتر پیگیری و دنبال شوند.

وی در ادامه با تاکید بر راه اندازی ساختمان انجمن حمایت زندانیان گفت: تمام تلاش خود را بکار گیرید تا ظرف یکماه آینده ساختمان انجمن حمایت افتتاح شود.

توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان از اولویت های سازمان زندانها

محسن انصاری منش معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس گفت: یکی از اولویت های هشت گانه سازمان زندان ها در سال 1401فارس، توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان است.

وی افزود: مجرم در چارچوب قانون مجازات می شود اما خانواده وی نباید با زندانی شدن سرپرست، از جامعه طرد و نادیده گرفته شود.

انصاری منش ادامه داد: زندانی در زندان با هدف اصلاح و بازپروری نگهداری می شود تا به جامعه بازگشت سالمی داشته باشد اگر دغدغه وی تامین معاش خانواده اش باشد رسالت اصلاح و تربیت در سازمان، محقق نمی شود. بنابراین باید تمام تلاش ما در انجمن رسیدگی به مشکلات خانواده های زندانیان باشد تا زندانی دغدغه خانواده اش را نداشته باشد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس اضافه کرد:برای تحقق این مهم، لازم است با استفاده از ظرفیت خیرین  و سرمایه گذاران و نهادهای متولی و سازمان صنایع و معدن، برای این قشر آسیب دیده اجتماع اشتغالزایی کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، با همکاری صنایع، می‌تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده زندانیان داشته باشد، اظهار کرد:با پرداخت مستمری ماهیانه، مشکل خانواده های زندانیان حل نمی شود اگر نتوانیم منبع درآمد پایداری برای خانواده ها ایجاد کنیم آسیب های اجتماعی این خانواده ها را درگیر می کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس تاکید کرد: ما با کمک به زندانی و خانواده وی ابتدا به خودمان و جامعه  کمک کرده ایم و کمک به خانواده ها نیز، فقط کمک مادی نیست کمک های معنوی، آموزشی و فرهنگی به خانواده های زیر پوشش انجمن حمایت، نقش مهمی در توانمندسازی و کاهش آسیب های اجتماعی در بین آنان دارد.

بالغ بر 19 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان

محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت زندانیان در سال گذشته گفت: بالغ بر 19 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان و 28میلیارد ریال برای آزادی زندانیان و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت شده است.

وی افزود: حمایت از خانواده‌های زندانیان، با هدف جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌پذیری اقشار در معرض خطر انجام می شود.

قربانی با اشاره به اینکه  انتظار می رود با همکاری صنعتگران و نیکوکاران، اشتغال پایدار برای آنان ایجاد شود تا خانواده‌های زندانیان زیر چتر حمایتی انجمن، از ناهنجاری‌های اجتماعی مصون باشند، عنوان کرد: بحث اشتغال خانواده های زندانیان، اولویت انجمن حمایت در شیراز است و با جدیت پیگیری می شود.

وی در پایان یادآور شد: ساختمان انجمن حمایت در 4 طبقه آموزشی، اشتغال، فرهنگی و اداری بزودی افتتاح و راه اندازی می شود.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان